اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

دستگاه سی ان سی چیست

دستگاه CNC چیست؟

دستگاه CNC چیست؟ CNC مخفف عبارت Computer Numerical Control می باشد که به معنای کنترل اعداد از طریق کامپیوتر است. این دستگاه که برای برش بر روی متریال های مختلفی نظیر چوب و فلز کاربرد دارد و قادر است طرح های بسیار پیچیده را از طریق بخش کنترل دستگاه بر روی این متریال ها پیاده سازی کند لذا می توان آن را یکی از مهم ترین دستاوردها و اختراعات عصر حاضر دانست.

در این مقاله قصد داریم به بررسی دستگاه CNC چیست؟ و نحوه کار و همچنین انواع آن بپردازیم و در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم از این رو دعوت می کنم با ما همراه باشید.

مجموعه تولیدی و صنعتی برنا ابزار، تولید کننده انواع دستگاه CNC سنگ، سی ان سی چوب، CNC شیشه، CNC راسته بر با کیفیتی برتر می باشد.

دستگاه CNC چیست؟
دستگاه سی ان سی چیست ؟

دستگاه CNC چیست؟

در گذشته کنترل ماشین کاری بر روی چوب و فلز بر عهده نیروی انسانی بود و امکان خطا در آن نیز بسیار بالا بود اما امروزه این فرایند از طریق بخش کنترل در دستگاه های CNC انجام می شود و از طریق کدهایی که برای طرح های مختلف در این سیستم کنترلی قرار دارد به صورت اتوماتیک ماشین کاری انجام می شود البته این دستگاه در کنار این فرایند می تواند برش های ظریفی را نیز بر روی متریال مورد نظر ایجاد کند.

توجه داشته باشید برش هایی که بر روی چوب و یا فلز ایجاد می شود از قبل به صورت کدهایی در برنامه دستگاه ثبت می شود و سپس آن کدها از طریق دستگاه به ابزارهایی که کار برش زنی را انجام می دهند انتقال پیدا می کند و اجرا می شوند.

نوع قدیمی دستگاه سی ان سی که NC نام داشت از سیستم کنترل برخوردار نبودند و برای ورود داده ها از پانج کارت استفاده می کردند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه CNC پیشنهاد می کنم به سایت برنا ابزار که اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران است مراجعه کنید و سوالات خود را در مورد این دستگاه حرفه ای از کارشناسان برنا ابزار بپرسید.

  نقش اپراتور در کیفیت برشکاری با دستگاه cnc

نحوه کار با دستگاه CNC چگونه است؟

برای کار با این دستگاه ابتدا طرح هایی که می خواهید پیاده سازی کنید را بایستی از طریق نرم افزار CAD به اعدادی که نشان دهنده مختصات دستگاه است تبدیل کنید سپس این اعداد برای ماشین فرستاه می شود. برای این دستگاه ها نرم افزار دیگری نیز به نام CAM وجود دارد که از قابلیت انتقال طرح به دستگاه برخوردارند.

کار با دستگاه CNC بسیار ساده و راحت است و در حوزه های متفاوت تولید و برای برش بر روی متریال های مختلف کاربرد دارد.

نحوه کار با دستگاه سی ان سی چگونه است
دستگاه cnc

شاید به این مقاله نیز علاقمند باشید: تعمیر و نگهداری دستگاه CNC

انواع دستگاه سی ان سی ( دستگاه CNC چیست؟)

فرز CNC

این دستگاه وظیفه انتقال دستورات رایانه برای ابزار زنی دستگاه را به عهده دارد به عبارتی دیگر فرایند فرزکاری به صورت کاملا دقیق بر روی انواع قطعه ها توسط این دستگاه صورت می پذیرد.

فرز CNC برای ارتباط با کامپیوتر از زبان G استفاده می کند به این معنا که زبان G زبان مشترک میان کامپیوتر با فرز CNC و حتی دیگر دستگاه های CNC است، لازم است که بدانید فرز در سه محور قابل کد نویسی می باشد هرچند در فرز های جدیدتر این محورها افزایش پیدا کرده است.

روتر CNC

یکی از متداول ترین انواع دستگاه های CNC روتر و یا مسیریاب است، این دستگاه تنها با رایانه ارتباط برقرار می کند و دستورات لازم را برای برش زنی تنها از رایانه دریافت می کند، با روتر امکان برش زنی بر روی انواع قطعات با متریال های مختلف چوبی، فلزی و پلاستیکی وجود دارد.

روتر در سه محور قابل برنامه نویسی است و در این سه محور برش زنی انجام می شود . البته برای اشکال پیچیده نیز روترهایی تولید شده اند که در بیش از سه محور قابل کد نویسی باشند.

ماشین تراش

این دستگاه موجب چرخیدن قطعات برخلاف حرکت مته می شود و در برش های دوار مورد استفاده قرار می گیرد . قادر است همزمان در حین کار مواد اضافی که بر روی قطعه اصلی قرار گرفته را نیز حذف کند.

برای خرید دستگاه های  برش لیزر، CNC لیزر، فایبر لیزر، cnc واترجت، هواگاز پلاسما با شرایط اقساطی تماس بگیرید.

انواع دستگاه سی ان سی -برنا ابزار - bornaabzars.com
دستگاه برش CNC

ماشین برش پلاسما

این دستگاه در انداره و حتی طریقه راه اندازی مشابه روترها است . از ماشین برش برای برشکاری فلزاتی نظیر فولاد استفاده می شود . لازم است که بدانید قابلیت برش انواع قطرهای مختلف را تنها از طریق یک مشعل دارد.

  طراحی و ساخت ظروف چوبی با سی ان سی

ماشین سی ان سی پلاسما برای انجام فرایند برش از نوعی گاز نجیب با سرعت بالا بهره می برد . که زمانی که سرنازل با قطعه برش برخورد می کند . گاز به حالت پلاسما رفته و با میزان گرمایی که دارد موجب ذوب فلز و برش آن می شود.

ماشین برش لیزری ( دستگاه CNC چیست؟ )

فرایند کار این دستگاه نیز همانند برش پلاسما است . با این تفاوت که در این دستگاه از لیزر برای برش استفاده می شود . ماشین برش لیزری برای برش متریال های مختلفی نظیر چوب، فلز، پلاستیک کاربرد دارد.

دستگاه CNC واترجت

امروزه نوعی دیگری از دستگاه های CNC ساخته شده که با بهره مندی از آن ها می توان برش های دقیق و بدون خطا را بر روی موادی مانند گرانیت و فلز پیاده کرد.

هدف از تولید دستگاه واترجت برای برش موادی بود که تحمل حرارت را در دیگر دستگاه های CNC نداشتند. به عنوان مثال برخی قطعات دستگاه ها در کارخانه های مختلف از طریق واترجت برش خورده اند . برش پارچه نیز نمونه دیگری از کاربرد این دستگاه می باشد.

خرید با شرایط ویژه دستگاه های خطوط مونتاژ BOX و H از برنا ابزار .

دستگاه CNC وایرکات

این دستگاه که با نام ماشین جرقه الکتریکی نیز شناخته می شود . برای ذوب مواد استفاده می شود که فرایند کار خود را از طریق جرقه های الکترونیکی انجام می دهد.

مزایای استفاده از دستگاه CNC چیست ؟

1- مهم ترین مزیت دستگاه CNC امکان کار آن به صورت مداوم است . به این معنا که در تمام طول شبانه روز و 365 روز سال می تواند کار کند و فقط برای زمان های سرویس دهی دستگاه را خاموش می کنند.

  مشکلات و معایب برشکاری با واتر جت

2- برای ارتقا دستگاه CNC تنها کافی است نرم افزارهای اجرایی آن را به روز رسانی کنید . این بدین معنا است که دستگاه های CNC براساس تکنولوژی روز دنیا پیش می روند و این امر در صنعت اهمیت فراوانی دارد.

3- از دیگر مزیت های دستگاه CNC دقت بالا در برش است که این امر موجب می شود تا بازدهی ان تا حد زیادی افزایش پیدا کند مواد نیز تلفات بسیار اندکی خواهند داشت . از این طریق می توان در هزینه های پرداختی برای مواد اولیه صرفه جویی کرد.

4- از آنجا که دستگاه CNC امکان پردازش چند عملکرد را به صورت همزمان دارد . از این رو سرعت تولید نیز تا حد زیادی افزایش پیدا می کند.

5- دستگاه CNC قادر است چندین قطعه را با دقت بالایی و به یک شکل تولید کند . بدون آن که قطعات با هم تفاوت جزئی داشته باشند.

برنا ابزار - bornaabzars.com

جهت اطلاع از قیمت دستگاه سی ان سی و خرید انواع دستگاه برش cnc با ما در تماس باشید.

راهنمای خرید دستگاه سی ان سی ( دستگاه CNC چیست؟ )

در زمان خرید دستگاه CNC باید فاکتورهای زیادی را مدنظر قرار دهید . به عنوان مثال ولتاژ مصرفی، دقت ماشین، جنس بدنه و ستون، سیستم خنک کننده دستگاه و… پارامترهایی هستند که در زمان خرید باید مورد توجه قرار گیرند.

در صورتی که قصد خرید هر کدام از انواع دستگاه برش سی ان سی را دارید. ما به شما برنا ابزار را پیشنهاد می کنیم که به عنوان بزرگ ترین تولید کننده این دستگاه ها در ایران شناخته شده می باشند. کارشناسان این شرکت در بخش پشتیبانی به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند و شما را در زمینه خرید راهنمایی می کنند.

اطلاعات تمامی دستگاه های سی ان سی در سایت bornaabzars.com موجود می باشد.

دستگاه سی ان سی چیست؟

دستگاه های سی ان سی برای برش فلز، چوب،‌ شیشه و هر نوع موادی با قابلیت های بالا و دقت بسیار زیاد ساخته می شوند.

قیمت دستگاه های cnc چقدر است؟

جهت اطلاع از قیمت دستگاه سی ان سی با مجموعه برنا ابزار bornaabzars.com در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.