اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اپراتور دستگاه سی ان سی

نقش اپراتور در کیفیت برشکاری با دستگاه cnc

نقش اپراتور در کیفیت برشکاری

شاید بسیاری از صنعتگران با کلمه سی ان سی و ماشین آلات سی ان سی آشنایی دارند . دستگاه برش سی ان سی بعنوان یک ماشین برش صنعتی است. دستگاه های فرز سی ان سی  پیشرفته ترین و مدرن ترین دستگاهی است که قادر به پاسخگویی به تمامی نیاز های صنعت در زمینه مختلفی چون : چوب ، سنگ ، فلز ، شیشه وغیره هستند.

شرکت برنا ابزار توس در حال حاضر بعنوان اولین و برترین تولید کننده انواع ماشین آلات سی ان سی از قبیل  سی ان سی چوب در ایران می باشد.

دستگاه برش سی ان سی ( نقش اپراتور در کیفیت برشکاری )

این سری از ماشین آلات صنعتی برای برش ، حکاکی ، منبت کاری ، کنده کاری و… از کامپیوتر و نرم افزار کاملا فارسی تحت ویندوز نصب شده برروی آن استفاده می کنند.

روند کار با این دستگاه بدین صورت است که با استفاده از نقشه طراحی شده با نرم افزار اتوکد قادر به برش برروی قطعه کار است. برای اینکه نقشه دلخواه را در نرم افزار سی ان سی اجراکرد نیاز به یک اپراتور است. در ادامه به نقش اپراتور در برشکاری با سی ان سی و خروج یک کار با کیفیت می پردازیم. با ما همراه باشید.

نقش اپراتور در کیفیت برشکاری

کیفیت برش با دستگاه cnc بستگی به اپراتور دستگاه سی ان سی دارد یا خیر ؟

برای اینکه بتوانید خروجی با کیفیت بالا و چشم گیر داشته باشید نیازمند هم دستگاه خوب هستید و هم اپراتور . بهتر است بدانید که برای کنترل  و کار با ماشین آلات سی ان سی نیازمند یک اپراتور مسلط هستید. و اینکه اپراتور یک دستگاه برش cnc بودن کار بسیار پیچیداه ایی می باشد. برای داشتن خروجی  باکیفیت به یک اپراتور حرفه ایی نیازمندهستید.

برای خرید ماشین الات سی ان سی پلاسما ، دریل CNC با شرایط ویژه باما تماس بگیرید.

روغن کاری ، روانکاری ، تمیز کردن دستگاه ، از جمله فعالیت هایی است که باید یک اپراتور در نظر بگیرید تا بتواند از مشکلاتی که ممکن از درزمان کار به وجود بیاید جلوگیری شود. بنابراین برای اینکه بتوانید یک اپراتور شایسته شوید باید آموزش های لازم را ببینید و اطلاعات کافی درباره ماشین آلات سی ان سی را داشته باشید. در ادامه به نکات و مواردی باید به آنها در دوره آموزش نیاز دارید می پردازیم.

  هدف ماشین آلات سی ان سی در سال 2024

نقش اپراتور دستگاه سی ان سی

برش سی ان سی ماشین مدرن و پیشرفته ایی است که با استفاده از کامپیوتر و نقشه طراحی شده بصورت اتوماتیک شروع بکار می کند و قطعه کار را با توجه به خواسته شما تولید می کند. اما به جرعت می توان گفت که یکی از اصلی ترین گزینه هایی که سبب کنترل راحت و همچنین خروجی قطعه کار با کیفیت بالا میشود.

وجود اپراتور متخصص در کار با دستگاه است. چرا که دستگاه زمانی شروع بکار می کند و طرح مورد نظر را پیاده سازی می کند که یک اپراتور پشت کامپیوتر آن قراداشته باشد. در برخی مواقع ممکن است شاهد دستگاه هایی باشید که برای تولید با بالاترین کیفیت نیازمند دو اپراتور هستند. چرا که نیازمند به مدیریت و نظارت دقیقتری را می طلبد.

خرید اقساطی دستگاه لیزر فایبر، برش لیزر فلزات در برنا ابزار

 اگر شما مدیر یک مجموعه صنعتی و شرکت تولید کننده هستید و به دنبال به روز کردن تجهیزات شرکت خود هستید باید بعداز خرید دستگاه سی ان سی یک اپراتور متخصص و توانمند برای کار با این دستگاه فرز cnc پیشرفته قراردهید . تا بتوانید علاوه بر تولید محصول با کیفیت بالا و طرح های جذاب ، بتوانید سلامت دستگاه خود را برای سالیان طولانی حفظ کنید.

اپراتور دستگاه سی ان سی

آموزش اپراتور دستگاه سی ان سی چگونه است ؟

کسانی قصد دارند بعنوان اپراتور دستگاه های سی ان سی فعالیت نمایند. باید قبل از شروع به کار آموزش های لازم را ببینند. در ابتدای باید بتوانند تسلط کافی برروی نرم افزار سی ان سی داشته باشند. سیستم هر دستگاه cnc متفاوت است بطور مثال برخی از آنها بصورت دوبعدی حرکت می کنند. دستگاه برش MDF در صنعت چوب می تواند نمونه ای از این مدل دستگاه های باشد.

  تولید ادوات موسیقی با سی ان سی

اپراتور دستگاه سی ان سی باید بداند که نقشه هایی که در نرم افزار اجرا می شود باید با استفاده از نرم افزار دیگر چون اتوکد و یا کرل دراو  طراحی شود. و بعداز طراحی با استفاده از فلش فایل موردنظر در دستگاه اجرا شود. بهتراست بدانید که این دستگاه ها قادر به خواندن پسوند های DXF  و  DWG هستند.

زمانی که خریدار دستگاهی را از شما خریداری می کند. اپراتور خود مجموعه را برای کار با دستگاه قرار می دهد. در برخی موارد زمانی که دستگاه دچار لرزش و یا خرابی می شود. صاحبان کار مشکل را از دستگاه می دانند در صورتی که به اپراتور مربوط می شود.

برنا ابزار برای جلوگیری از بروز همچنین مشکلی بعداز تحویل دستگاه سفارش شده . متخصص مربوطه را به محل کارخانه خریدار ارسال می کند تا علاوه بر نصب آموزش های رایگان و کامل را به اپراتوری که قراراست با دستگاه کارکند می دهد. البته لازم به ذکر است که اگر بعداز یم دوره کوتاه بازم هم نیازمند به آموزش مجدد بودید می توانید درخواست خودرا به شرکت ارسال کنید تا مجدد متخصص مربوطه برای شما ارسال گردد.

آموزش اپراتور دستگاه سی ان سی

چگونه یک اپراتور خوب برای دستگاه های CNC باشیم ؟

برای اینکه بتوانید تسلط کافی برروی دستگاه داسته باشید و بعنوان اپراتور متخصص شناخته شوید باید شناخت و اطلاعات کافی از یک دستگاه سی ان سی را داشته باشید.  این مدل دستگاه ها بخشی به نام GCODE دارند که نیاز است درباره به انداز نیاز اطلاعاتی داشته باشید. شناخت نرم افزار های موردنیاز برای طراحی نقشه اعم از کرل دراو ، اتوکد ، پاورمیل وغیره . در کنار آنها تسلط پیدا کردن برروی نرم افزار تخصصی دستگاه سی ان سی .

  میزان درآمد از دستگاه CNC

در برخی از صنایع به دلیل داشتن حساسیت بالا ، کارفرما خود به طراحی نقشه میپردازد. بنابراین شما بعنوان یک اپراتور سی ان سی باید قادر به اجرای آن در نرم افزار cnc را داشته باشید. لازم به ذکر است که در زمان کاربا ماشین آلات سی ان سی باید نکات ایمینی را بطور کامل رعایت کنید. برای شروع کار دستگاه ابتدا باید مختصات و سایز های داده شده را چک کرده و به درستی درج نمایید. برای آشنایی با انواع دستگاه سی ان سی و خرید و سفارش گذاری می توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا شرکت برناابزار آموزش های لازم کاربا دستگاهای سی ان سی را میدهد؟

اگر دستگاه خود را از این مجموعه خریداری کرده باشید بصورت رایگان آموزش های لازم برای کاربا ماشین آلات cnc را به ما خواهند داد. اگر دستگاه سی ان سی دارید و نیاز به آموزش هستید می توانید از طریق وبسایت www.bornaabzars.com با ما تماس بگیرید.

برای آموزش دیدن اپراتوری برش با دستگاه های cnc نیزمند تخصص خاصی است ؟

برای اینکه بتوانید یک اپراتور متخصص و مسلط بر تمامی دستگاه های سی ان سی باشید باید اطلاعات کاملی درباره تمامی دستگاه های را داشته باشید.

به این مقاله رای دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.