اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

کاربرد دستگاه CNC در نمونه سازی

کاربرد دستگاه CNC در نمونه سازی

امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی سبب راحت شدن بسیاری از کارها در شرکت ها و مراکز تولیدی گشته است، که دستگاه CNC یکی از دستگاه هایی است که برای کارهای نمونه سازی در صنعت های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. شاید شما هم فکر کنید دستگاه CNC تنها یک دستگاه است، اما واقعیت این است که دستگاه CNC مدل های متفاوتی دارد که از هر یک از آن ها استفاده های گوناگونی می شود.

یکی از این دستگاه های پر کاربرد دستگاه CNC در نمونه سازی است که کاربردهای وسیعی در صنایع متفاوت دارد. همچنین در ادامه به بررسی کاربرد دستگاه CNC در نمونه سازی و بررسی معایب آن خواهیم پرداخت پس با ما تا ادامه ی این مطلب مفید همراه باشید.

برای خرید اقساطی دستگاه CNC با برنا ابزار تماس بگیرید.

مزایای دستگاه CNC در نمونه سازی

مزیت های دستگاه CNC بسیار فراوان است و باعث افزایش دقت و کیفیت محصول تولیدی می گردد، یکی از مزیت های دستگاه CNC این است که از یک سیستم پیشرفته و قدرتمند جهت کارهای نمونه سازی بهره می برد، همان طور که می دانید کارهایی که توسط نیروی انسانی انجام می شود.

امکان خطا دارد اما با استفاده از دستگاه CNC این درصد خطا کاهش می یابد و باعث افزایش بهره وری از یک محصول می گردد، لازم به ذکر است که بدانید سرعت تولید محصولات توسط دستگاه CNC بسیار بالا است و در عین حال که سرعت تولید بالایی دارد، دقت و تمرکز بالایی هم دارد.

کاربرد دستگاه CNC در نمونه سازی
کاربرد دستگاه CNC در نمونه سازی

اگر بخواهیم از دیگر کاربرد دستگاه CNC در نمونه سازی نام ببریم لازم است به تاثیراتی که بر هزینه های مصرفی دارد اشاره کنیم، که از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است. چرا که محصولات تولیدی توسط دستگاه CNC در نمونه سازی، از لحاظ فنی بسیار قدرتمند و با کیفیت است و نیازی به تعمیر و صرف هزینه های بیهوده ندارد، از این رو باعث صرفه جویی در هزینه های مصرفی می گردد.

  مقدار ولتاژ مصرفی برای دستگاه CNC

مزیت بسیار مهم و‌ کاربرد دستگاه CNC در نمونه سازی، توانایی تکرار و تولید محصولات مشابه در بازه زمانی کوتاه و با دقت فراوان است که این ویژگی مطلوب دستگاه CNC در صنایعی که به تعداد بالایی از محصول تولیدی نیاز دارند بسیار مهم و کارآمد است و باعث افزایش سرعت تولید محصول می گردد.

همان طور که می دانید هر دستگاه و وسیله ای نیازمند مهارت و کسب تجربه هایی جهت کار کردن است، اما دستگاه CNC در نمونه سازی به مهارت فراوانی نیاز ندارد و با استفاده از نرم افزارها و برنامه های بسیار عالی، می توان با این دستگاه کار کرد و از این طریق نمونه ها را برش دهید.

یکی از مزیت های مهم و بسیار حائز اهمیت دستگاه CNC در نمونه سازی قابلیت های متعدد آن در انجام فرآیندهای گوناگونی مانند قابلیت سوراخ کاری، تراش کاری و فرز کاری است که انجام این فرآیندها باعث گسترش حیطه کاری دستگاه CNC می گردد.

برای خرید دستگاه سی ان سی چوب با شرایط ویژه و گارانتی 1 ساله با ما تماس بگیرید

معایب دستگاه CNC در نمونه سازی

همانند هر دستگاه تولیدی که در بازار وجود دارد، دستگاه CNC نیز دارای معایب و ایراداتی است که در ادامه به بررسی این عیب ها می پردازیم:

  • قیمت بیشتر دستگاه نسبت به دستگاه چاپ سه بعدی: یکی از ایرادها و معایبی که می توان نسبت به دستگاه CNC در نظر گرفت، قیمت بالاتر و هزینه های بیشتری است که برای آن صرف می شود، و به همین دلیل بسیاری از افراد از خرید این دستگاه دور می شوند، لازم به ذکر است که برای برخی از طراحان و تولید کنندگان محصول در نمونه سازی تنها قیمت مهم است، در صورتی که شباهت نمونه وارد شده در دستگاه چاپ سه بعدی نسبت به محصول تولیدی بسیار کمتر است، اما از طرفی دستگاه CNC قیمت بالاتری دارد و این یکی از معایب این دستگاه است.
  • ناتوان بودن در برش برخی از اشکال هندسی: دستگاه های CNC در نوع های چهار محور و پنج محور توانایی بالایی در برش اشکال مختلف ورق ها را دارا هستند، اما باز هم برخی از شکل های هندسی در بعضی از نمونه سازی ها هستند که حتی دستگاه های CNC چهار محور و پنج محور هم نمی توانند آن ها را برش و به شکل دلخواه تبدیل کنند، که می توان این را به عنوان یک عیب دانست.
  مهارت های لازم برای تکنسین دستگاه برش cnc
کاربرد دستگاه CNC در نمونه سازی
  • حجم زیاد مواد زائد: یکی از مهمترین معایب دستگاه برش CNC در نمونه سازی، تولید حجم زیاد مواد زائد است، که در فرآیند باز یافت و تجزیه شدن مشکلات و هزینه هایی را به بار می آورد، همچنین حمل و نقل و انتقال مواد زائد تولیدی از دستگاه CNC به محل های دفع مواد زائد بسیار زمان بر و نیازمند صرف هزینه های بسیاری است، که جز یکی از معایب دستگاه CNC می باشد، واز آن جایی که مبحث باز یافت پذیری تولیدات زائد در صنایع نمونه سازی بسیار مهم و حائز اهمیت است، تولید بیش از حد مواد زائد سبب آسیب رسیدن به محیط زیست نیز می گردد.

کاربرد دستگاه CNC در نمونه سازی

همان طور که گفته شد دستگاه CNC کاربردها و موارد استفاده بسیاری در صنایع گوناگون دارد، همچنین در مطالب فوق به بررسی مزایا و معایب دستگاه CNC پرداختیم، حال با توجه به شرایط و هزینه های مصرفی خود می توانید این دستگاه با کیفیت و عالی را خریداری نمایید.

چنان چه شما عزیزان قصد خرید دستگاه CNC در نمونه سازی را دارید می توانید به سایت رسمی و معتبر ما مراجعه کنید، و این دستگاه پر قدرت را از مجموعه ما خریداری کنید، لازم به ذکر است مجموعه ما تمامی شرایط اقتصادی جامعه را در نظر گرفته است از این رو قیمت های بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای را ارائه می دهیم.

یکی از مزیت های اصلی خرید از سایت ما امکان خرید غیر حضوری و ثبت سفارش به صورت اینترنتی است، که تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که در هر مکانی که هستید و از طریق سایت ما سفارش خود را ثبت نمایید، همچنین با توجه به خرید غیر حضوری که انجام می دهید در هزینه های رفت و آمد صرفه جویی می کنید و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است، همچنین مجموعه ما توانایی مشاوره و راهنمایی شما خریداران را نیز دارد، و شما را در جهت خرید مناسب و اقتصادی یاری می نماییم.

  تفاوت کپی تراش چوب با سی ان سی چوب
کاربرد دستگاه CNC در نمونه سازی
به این مقاله رای دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.