اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

تفاوت برش لیزر با برش پلاسما

تفاوت برش لیزر با برش پلاسما + قیمتی و کاربردی

( تفاوت برش لیزر با برش پلاسما ) شرکت برناابزار  توانسته با طراحی و تولید محصولات و ماشین آلات  برش سی ان سی مدرن و پیشرفته سهم بزرگی از بازار صنعت را به نام خود به ثبت برساند. یکی از فناوری های پیشرفته برش لیزری با اشعه می باشد.

دستگاه cnc لیزر فایبر اجسام فلزی مورد نظر را با استفاده از لیزر اشعه محل برش را آب می کند و یا می سوزاند. این مدل دستگاه سی ان سی دارای دقت و سرعت بسیار بالایی نسبت به سایر محصولات می باشد.

لیزر فایبر با استفاده از فشار گاز قوی که برروی اجسام نقشه طراحی شده از قبل که به نرم افزار دستگاه داده شده را پیاده سازی می کند. با توجه به قابلیت و امکانات خاص این دستگاه در صنایعی چون صنایع نظامی ، ساختمانی ، هوافضا ، پژشکی ، آزمایشگاهی ، پژوهشی ، ارتباطی ، فیزیک ، شیمی وغیره استفاده می شود.

در این مقاله قصد داریم به بیان تفاوت برش لیزر با برش پلاسما بپردازیم برای آشنایی بهتر با این دو دستگاه به برنا ابزار همراه باشید.

مجموعه صنعتی برنا ابزار تولید کننده دستگاه های برش سی ان سی با تنوع بالا و قیمت مناسب می باشد. برای خرید با ما تماس بگیرید.

برش لیزر

برش سی ان سی پلاسما

برشکاری با استفاده ازسی ان سی پلاسما به عنوان یکی از روش های نوین شناخته می شود. علاوه بر روشی جدید و به روز ، برش بسیار مقاومی نیز شناخته می شود.

شاید تابحال کلمات برش cnc و یا لیزر را شنیده باشید که بااستفاده نور زیاد و درجه حرارت بالا انواع فلزات را برش می دهند. این دو روش برای برش از مکانیزم های کاملا متفاوتی استفاده می کنند. شاید با خواند مقاله ” برش سی ان سی” در وب سایت ما اگاهی کاملی درباره این روش ها بدست بیاورید.

برای خرید دستگاه های برش سی ان سی سی ان سی چوب، CNC سنگ، سی ان سی پلاسما، با ما همراه باشید.

عملکرد و مکانیزم برش پلاسما

برشکاری فلزات با استفاده از روش پلاسما تقریبا از سال 1950 شروع شده است. در این روش مشعل های پلاسما با استفاده از جت های گرم قادر به برش سخت ترین فلزات می باشد. برای برش با پلاسما مشعل ها با ترکیب گاز هایی چون نیتروژن  و هیدروژن که از طریق قطعه ایی بنام نازل برروی قطعه کار پخش می شود، برش را انجام میدهند.

  مهارت های لازم برای تکنسین دستگاه برش cnc

لازم به ذکر است که میزان حرارت و داغی دما بستگی به نوع مشعلهایی است که در دستگاه استفاده شده و با یکدیگر کاملا متفاوت می باشد. در این مدل دستگاه های رسیدن به درجه های 40000 و یا 22204 غیر قابل باور نیست.

در زمان استفاده از پلاسما برای حفظ سلامت اپراتور، با موارد ایمنی بطور کامل رعایت شود.استفاده از تجهیزات مناسب (ppe) برای جلوگیری از به وجود امدن قوس چشم بسیار ضروری و مهم می باشد. زمانی که پلاسما شروع بکار می کند از خود نور باتابش بسیار بالایی ایجاد می کند که سبب ایجاد قوس چشمی می شود.

بنابراین پراتور باید از عینک محافظ مخصصو استفاده نماید. باید بدانید یکی از تفاوت های اصلی میان برش پلاسما و لیزر فایبر در ایجاد تشعشع است که لیزر از خود تشعشعی تولید نمی کند.

برش هواگاز

برش هواگاز

یکی از قدیمی ترین روش هایی که برای برش استفاده می شد. روش هواگاز است که برای برشکاری از ترکیب اکسیژن خالص و همچنین حرارت بالا استفاده می کند. نحوه کار با این دستگاه ها بدین صورت است. ابتدا قطعه کار با استفاده از حرارت با درجه بالا گرم می شود .

سپس با پخش اکسیژن برروی آن برش انجام می شود. امروزه با تریکب دو قابلیت برش هواگاز با برش پلاسما دستگاه هایی مدرن و پیشرفته ایی ساخته شده است که بسیار محبوب و پرفروش می باشند. این دستگاه های سی ان سی با نام برش هواگاز پلاسما شناخته می شوند.

استفاده از این مدل دستگاه سبب افزایش سرعت و دقت برشکاری در صنایع مختلف می شود. برش هوا و پلاسما دارای تفاوت هایی است که در ادامه به بیان برخی از آنها می پردازیم.

برای اطلاع از قیمت دستگاه سی ان سی و خرید دستگاه برش CNC با مجموعه bornaabzars.com در تماس باشید

تفاوت برش لیزر با برش پلاسما

برش هواگاز با استفاده از ترکیب اکسیژن خالص همراه با حرارت با درجه بالا شروع به ذوب کردن سخت ترین فلزات می کند. در صورتی که برش پلاسما با ترکیب گاز هایی چون نیتروژن و هیدروژن برش را انجام می دهد. که برخلاف برش هواگاز با ایجاد قوس الکتریکی قادر به برش انواع فلزات است.

  کاربرد سی ان سی در صنعت سنگ

یکی از مزایای استفاده از برش پلاسما داشتن سرعت و کیفیت بسیار بالا در برشکاری می باشد. در مقابل برش هوا دارای چنین مزیتی نیست. یکی دیگر از تفاوت های میان هوا گاز و پلاسما در برش انواع فلزات است. که پلاسما قادر به برشکاری برروی انواع فلز رسانا می باشد.

همچین با استفاده از دستگاه با قابلیت برش پلاسما می توانید راحتی نوشتن متن برروی کاغذ را با این دستگاه تجربه نماید. بهتراست بدانید که یکی از نقاط ضعف این مدل برشکاری در قطر اجسام است که قادر به برش قطر های کمتر از 5 اینچ می باشد. ( تفاوت برش لیزر با برش پلاسما )

تفاوت برش لیزر با پلاسما

تفاوت برش لیزر با برش پلاسما

سال 1960 فناوری برش با لیزر سروع بکار کرد. در این روش با استفاده از فناوری اشعه لیزر به برش انواع فلزات و غیر فلزات را ممکن می سازد. دستگاه لیزر فایبر با استفاده از کامپیوتر نقشه هایی با طراحی پیچیده را می خواند. و برروی قطعه کار با دقت و سرعت بالا پیاده سازی می نماید.

نور خارج شده در زمان کار با استفاده از اپتیک در یک نقطه متمرکز شده. و با داغ شدن عملیات برش و ذوب کردن را شروع می کند. در برشکاری با لیزر فایبر و یا پلاسما موارد مشابهی را مشاهده می کنید. اما بهتراست بدانید که این دو فرایند دارای روش و همچنین محصولات متفاوتی هستند. در ادامه به معرفی برخی از مواردی که سبب تفاوت پلاسم ولیزر می شود می پردازیم با ما همراه باشید.

دستگاه های CNC شیشه و CNC واترجت با شرایط اقساطی بدون سود در برناابزار به فروش می رسد.

مکانیزم برش (تفاوت برش لیزر با برش پلاسما )

در روش برش با پلاسما از ماده هایی چون اکسیژن و گاز هایی چون نیتروژن و هیدروژن استفاده می شود. این روش با استفاده از یک کانال مصنوعی در دمای بسیار بالا جسم موردنظر را بدون در نظر گرفتن قطر آن ذوب می کند. در مقابل برش با لیزر با استفاده از پرتو های لیزری و یا همان اشعه برای برش استفاده می نماید.

  G-CODE  دستگاه  CNC چیست؟

پرتو هایی که بازتابیده می شود توسط لنز فوکوس برروی نقطعه شروع متمرکز می شود. و در نهایت با گرم کردن آن نقطعه باعث ذوب آن می شود. بهتر است بدانید که در برش لیزر شما قادر به ایجاد سوراخ هایی با اندازه بسیار کوچک و با لبه های صاف و با کیفیت تری را خواهید داشت.

مکانیزم برش لیزر

کیفیت و دقت برش ( تفاوت برش لیزر با برش پلاسما )

مطمئنا یکی از دلایل استفاده از ماشین الات مدرن دسترسی به محصولات با طراحی با کیفیت می باشد. از طرفی هم یکی از مهمترین تفاوت های موجود در میان لیزر با پلاسما در کیفیت برشکاری می تواند باشد. اگر شما به دنبال دستگاهی که قادر به برشکاری و یا ایجاد شکاف در اندازه های کوچک تر همچنین با کیفیت بالا و لبه های صاف تر هستید . انتخاب شما می تواند دستگاه برش لیزر فایبر باشد.

پلاسما و لیزر دو روش برشکاری هستند. که دارای تحمل بالاو همچنین قادر به برش انواع فلزات با ضخامت های نازک و اعوجاج دار می باشند. پلاسما سبب ایجاد برش با لبه های پهن تر نسب به لیزر است. همچنین برای ایجاد شکاف از مواد زیادی نیز استفاده می کند.

قیمت ماشین آلات سی ان سی در برنا ابزار

با توجه به نوسانات نرخ دلار جهت استعلام قیمت دقیق لیزر فایبر و سایر محصولات می توانید با شماره های ذکر شده در وب سایت مجموعه برنا ابزار با مهندسین و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

قیمت ماشین آلات سی ان سی در برنا ابزار

سوالات متداول

لیزر فایبر برای کدام صنایع کاربرد دارد؟

این دستگاه به دلیل داشتن دقت و کیفیت با و همچنین بخاطر قادر به برش های ریز بهترین دستگاه برای صنایع هوافضا ، پترو شیمی ، آزمایشگاهی ، وغیره می باشد. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در اتباط باشید.

دستگاه سی ان سی لیزر فایبر با استفاده از چه فرایندی برش را انجام میدهد ؟

سی ان سی لیزر با استفاده از فناوری اشعه لیزری قادر به برش انواع فلزات می باشد.

به این مقاله رای دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.