اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

قدرت موتور دستگاه CNC برمبنای اسب بخار

قدرت دستگاه CNC برمبنای اسب بخار

(قدرت موتور دستگاه CNC برمبنای اسب بخار) محاسبه توان دستگاه CNC با استفاده از روش نسبتا ساده ضریب K باعث افزایش راندمان، بهینه سازی مصرف برق، کاهش هزینه های عملیاتی و بهبود بهره وری می شود. در برخی از مغازه ها، یک ماشین یا یک سلول ماشینکاری کامل به تولید یک نوع جزء خاص با استفاده از یک ماده خاص اختصاص داده شده است. در این مورد، درک عوامل K مواد، که ثابت‌هایی هستند که به گروه‌های مواد مختلف نسبت داده می‌شوند و برای محاسبه حداکثر نرخ حذف مواد (MRR) بر اساس توان ماشین استفاده می‌شوند، مهم است.

در حالی که رتبه‌بندی ماشین‌کاری مؤسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI) مبنای خوبی از دشواری ماشین‌کاری برخی مواد است، اما داده‌های قابل اندازه‌گیری در مورد نحوه نزدیک شدن به یک ماده از دیدگاه نیاز ماشین ابزار ارائه نمی‌کند. با وجود اینکه پیشرفت‌های زیادی در زمینه ابزارهای برش، نرم‌افزار CAM و ماشین‌ابزار انجام شده است، برخی از قطعات و تنظیمات ماشین هنوز هم می‌توانند از روش‌های سنتی سخت‌زنی استفاده کنند.

خرید دستگاه برش سی ان سی بصورت نقد و اقساط از برنا ابزار

اسب بخار به چه معنای است ؟ / قدرت موتور دستگاه CNC برمبنای اسب بخار

اسب بخار یک واحد امپراتوری قدرت یک موتور است. به عنوان کار انجام شده در واحد زمان تعریف می شود. اصطلاح اسب بخار توسط جیمز وات اختراع شد. این یک واحد توان است که قدرت یک ماشین را با قدرت ماهیچه اسب مقایسه می کند.

همانطور که افسانه می گوید، یک مهندس اسکاتلندی به نام جیمز واتس، قدرت کشش اسب ها را در میانه معدن اندازه گیری کرد. او دریافت که یک اسب بخار معادل تقریباً 33000 فوت پوند در دقیقه کار است و در نتیجه، تعریف یک اسب بخار به وجود آمد.

  کاربرد دستگاه cnc

رتبه اسب بخار یک موتور معمولاً بر روی یک دینامومتر اندازه گیری می شود، که نوعی ترمز مکانیکی است که برای اعمال بارهای متغیر به موتور در حال کار استفاده می شود، به طوری که گشتاور و قدرت ممکن است در دورهای مختلف موتور محاسبه شود – بنابراین اسب بخار ترمز (که همیشه ذکر می شود. در یک دور در دقیقه مشخص).

بهره وری دستگاه CNC چقدر است ؟

بسیاری از ماشین‌کاران اغلب در موقعیتی قرار می‌گیرند که ابزارشان، که می‌تواند در سطح مشخصی از MRR کار کند، توسط قدرت ماشین محدود می‌شود. برای کارگاه‌ها یا تولیدکنندگان با اندازه‌های کوچک‌تر و چندین مواد/قطعات مختلف، این ممکن است مشکلی در بهره‌وری ایجاد نکند، اما نیاز به توجه دقیق در طول برنامه‌نویسی و انتخاب ابزار دارد.

 برای سازندگانی که مقادیر زیادی از یک قطعه را تولید می کنند، قدرت دستگاه سی ان سی هنگام انتخاب نوع ماشین ابزار سرمایه گذاری بسیار مهم است. برای تعیین نیازهای اسب بخار، ابتدا باید پارامترهای برش انتخاب شوند. در مورد ابزارهای بزرگتر و برش های سنگین، نیروی زیادی از دستگاه CNC مورد نیاز خواهد بود. اینجاست که می توانیم محاسبات را شروع کنیم .

برنا ابزار اولین و بزرگترین تولید کننده انواع ماشین آلات سی ان سی در ایران

قدرت موتور دستگاه CNC برمبنای اسب بخار

با نگاه کردن به HP موتورهای خود می توان به بیشترین میزان آن پی برد. بیشتر انرژی از جاروبرقی، اسپیندل و کمپرسور هوا تامین می شود. بنابراین، برای مثال، اگر شما یک اسپیندل 10 اسب بخاری، دو پمپ خلاء 20 اسب بخاری دارید و از هوای 10cfm استفاده می کنید (از کمپرسور 15 اسب بخاری که 50 cfm تولید می کند) حداکثر توان خروجی شما 53 است. 1 اسب بخار حدود 750 وات است. وات حدود 40000 وات یا 40 کیلو وات است.

  تفاوت برش لیزر با برش پلاسما + قیمتی و کاربردی

اگر هزینه برق شما 10 سنت / کیلووات ساعت باشد، حداکثر 4 دلار در ساعت برای شما هزینه برق دارد. در واقع، شما هرگز اسپیندل را با حداکثر توان کار نمی‌کنید و احتمالاً پمپ‌ها نیز به حداکثر نمی‌رسند – بنابراین هزینه واقعی شما احتمالاً کمتر از نصف است – یا حدود 2 دلار در ساعت. شما می توانید این را خیلی بیشتر تنظیم کنید، اما من نکته ای را نمی بینم. فکر می‌کنم این تحلیل ساده نشان می‌دهد که هزینه برق شما یک درصد مواد واقعی از هزینه عملیاتی CNC شما نیست.

قدرت موتور دستگاه CNC از چه چیزی گرفته می شود ؟ / قدرت موتور دستگاه CNC برمبنای اسب بخار

انتخاب صحیح دوک یا سر فرز بسیار مهم است. سرعت اسپیندل مقدار اسمی صفحه شناسایی (12000، 15000، 18.000، 24.000، 40.000 دور در دقیقه) است که به این معنی نیست که دوک همیشه با این چرخش ها می چرخد. چرخش ها را می توان توسط اینورتر کنترل کرد، اما باید به یاد داشته باشید که قدرت اسپیندل مقدار گشتاور ضرب در سرعت چرخش است، بنابراین با حفظ گشتاور و کاهش چرخش به نصف – حدود نیمی از قدرت نیز کاهش می یابد.

برای خرید دستگاه سی ان سی پلاسما بصورت اقساط همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش تماس بگیرید

به این مقاله رای دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.