اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

تفاوت ریل واگن بامحور دنده شانه

تفاوت ریل واگن بامحور دنده شانه در دستگاه های CNC

( تفاوت ریل واگن بامحور دنده شانه )دستگاه cnc بعنوان مدرن ترین و پیشرفته ترین ماشین برای راحتی کار صنعتگران در صنایع مختلف ، چوب ، سنگ ، فلز ، شیشه برای انجام عملیات برش می باشد. دستگاهای برش cnc قادر به برش ، حکاکی ، کنده کاری ، منبت کاری برروی انواع اجسام بصورت اتوماتیک و با نقشه قبلی طراحی شده با نرم افزار مخصوص است. برناابزار بعنوان اولین و بزرگترین تولیدکننده این ماشین آلات سی ان سی مدرن در ایران است. در ادامه به ذکر تفاوت ریل واگن بامحور دنده شانه می پردازیم با ما همراه باشید.

شرکت برناابزار توس در حال حاضر بعنوان اولین و برترین تولید کننده انواع ماشین آلات سی ان سی می باشد.

خصوصیات دستگاه های برش CNC

ماشین سی ان سی با داشتن سیستم کامپیوتر که مجهز به نرم افزار کاملا فارسی تحت وبندوز است می تواند هر نقشه و طرح دلخواه شما را برروی انواع فلزات و چوب و سنگ وغیره با بالاترین کیفیت و دقت پیاده سازی نماید. برای اینکار در ابتدا باید نقشه خود را در نرم افزارهایی چون اتوکد و کرل دارو طراحی کنید و بعد از طریق فلش آن را به کامپیوتر دستگاه cnc انتفال دهید.

تفاوت ریل واگن بامحور دنده شانه

 نرم افزار ماشین سی ان سی قادر با خواندن پسوندهای dwg و… می باشد. به همین ترتیب شما می توانید طرح های کاملا پیچیده ایی را به سیستم دهید تا آن را برروی قطعه موردنظر پیاده سازی کند. برای آشنایی با آنواع ماشین آلات cnc می توانید وبسایت www.bornaabzars.com را دنبال نمایید همچنین برای خرید و یا سفارش گذاری نیز می توانید از همین درگاه اقدام نمایید. در ادامه به بیان تفاوت محور دنده شانه با ریل واگن میپردازیم با ماهمراه باشید.

برای خرید  سی ان سی چوب ، CNC سنگ ،CNC شیشه ، سی ان سی پلاسما با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت با ما تماس بگیرید.

قطعات تشکیل دهنده دستگاه cnc برش

همانطور که میدانید تمامی دستگاه های موجود در بازار از اجزای تشکیل شده انده که آن را قادر به انجام برخی فعالیت ها مانند برشکاری ، جوشکاری ، سوراخکاری و… می کند. ماشین آلات cnc نیز از آنها سوا نیستند. اجزای تشکیل دهنده یک دستگاه سی ان سی شامل : اسپیندل موتور ، استپ موتور یا سروو موتور ، سنسور القایی ، کنترلر، انرژی چین ، بال اسکرو ، دنده شانه ، ریل واگن خطی ، گیربکس می باشد.

  نرم افزار سیمرغ ماشین آلات سی ان سی

شاید این مقاله ” تفاوت servo motor با step motor ” برای شما مفید باشد.

قطعه اسپیندل موتور بعنوان یکی از حیاتی ترین بخش های الکترونیکی در سی ان سی شناخته میشود. وظیفه این قطعه براده برداری است. لازم است بدانید که اسپیندل موتور در سری AC موتور شناخته می شود. استپ موتور نیز از سری DC می باشد.

از انواع موتور های ماشین سی ان سی سروو موتور است که از نوع DC گیربکس دار می باشد برای کنترل موقعیت فیدبک در دستگاه است. خصوصیات سروو موتور در سی ان سی این است که در سریعترین حالت ممکن به سیگنال خطا پاسخ داده و با نهایت سرعت به بار شتاب می دهد.

یکی دیگر از قطعات الکترونیکی  سنسور های القایی است که دربرابر فلزات عکس العمل نشان می دهد. و به مدار های کنترل الکتریکی فرمان می فرستد. یکی از اجزای اصلی سی ان سی کنترل است که بعنوان مغز دستگاه شناخته می شود. کار آن کنترل انواع ماشین آلات سی ان سی می باشد.

این قطعه دارای دو نوع است. یکی بنام اینترفیس که دارای سرعت خروجی بسیار کمی هستند که مطیع سرعت کامپیوتر می باشد. یکی دیگر از انواع کنترلر ها دارای قدرت بسیاری است که بعنوان پردازشگر داخلی شناخته می شود. این نوع کنترلر با کامپیوتر ارتباط مستقیم ندارد.

ریل واگن دستگاه سی ان سی

انواع سیستم محور دستگاه های برش cnc + تفاوت ریل واگن بامحور دنده شانه

محور های بال اسکرو

سیستم محور دنده شانه مورب

ریل واگن خطی

وجود هرکدام از این محور ها در دستگاه های سی ان سی سبب تغییر حرکت آنها برروی قطعه کار می شود. برای آشنایی بهتر با محور های بال اسکرو و دنده شانه مورب در ادامه به توضیح دقیقتری آز آنها می پردازیم با ما همراه باشید.

سیستم های محور بال اسکرو

یکی از سیستم های موجود در دستگاه های سی ان سی محور های بال اسکرو می باشد. محور بال اسکرو از پیچ رزوه شده همراه یک مهره که برروی آنها شیارهای مارپیچی قرار گرفته اند طراحی شده است.قرار گرفتن پیچ و مهره های بدین شکل در کنار هم باعث می شود تا در زمان حرکت برخورد مستقیمی باهم نداشته باشند.

  عوامل موثر بر قیمت دستگاه CNC

ازطرف دیگر بال اسکرو به نوعی می باشد. که مابین پیچ و مهره ها داخل شیار ساچمه فلزی قرارگرفته  تا از برخورد و تماس بین آنها از طریق آنها باشد. یکی از فواید سیستم محور بال اسکرو پایین بودن میزان اصطکاک است که سبب افزلیش طول عمر دستگاه نیز می شود.

لازم به ذکر است که تمامی سیستم های علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز هستند. یکی از معایب این سیستم  نداشتن تحمل بار شعاعی است. و نداشتن ای قابلیت باعث می شود تا نیروهای عمودی دچار مشکل شود. برای رفع این مشکل باید از ریل برای مهار کردن نیرو استفاده کرد.

تمامی دستگاه های سی ان سی از قبیل دریل CNC ، راسته بر عرضی بر ، خطوط مونتاژ h,box ، لیزر فایبر ، cnc واترجت را می توانید به صورت شرایطی از برنا ابزار خریداری کنید.

محور دنده شانه مورب (تفاوت ریل واگن بامحور دنده شانه )

همانطور که گفته شد محور ها دارای انواع مختلفی مانند بال اسکرو ، دنده شانه مورب و ریل و واگن می باشد.  سیستم محور دنده شانه یکی از انواع محور های دستگاه سی ان سی است که شامل چرخ دنده و دنده شانه هستند. بهتراست بدانید که در این نوع از محور ها نیروی مورد نیاز برای حرکت خطی از موتور گرفته می شود و در نهایت حرکت دورانی و به خطی تبدیل می شود. طراحی ظاهری این سیستم به گونه ایی است که متشکل از یک شیار فلزی توپی است که به محور متحرک وصل می شود.

ریل دنده شانه دستگاه سی ان سی

سیستم ریل و واگن (تفاوت ریل واگن بامحور دنده شانه)

این نوع سیستم به منظور سوار کردن بارهای مکانیکی برای حرکت بصورت خطی می باشد. وجود این سیستم در دستگاه های سی ان سی سبب حرکت خطی آنها برروی ریل است. عملکرد آنها به این شکل است که حرکت خطی برروی المانهای گردنده ای چون ساچمه انجام می شود.

  مشکلات و معایب برشکاری با واتر جت

این اجزا با استفاده از یک مسیر بسته داخل  یک بلوک مابین ریل و بلوک قرار میگرید و حرکت می کند. در ادامه با انجام غلطشی سبب ایجاد یک حرکت خطی با دقت بالا می شود. یکی از مزیت های این مدل سیستم این است که می تواند با نیروی بسیار کم بار را به حرکت دربیاورد. وجود این مزیت باعث می شود تا با مصرف توان بسیار کم بار را با سرعت بالا حرکت داد.

تفاوت ریل واگن بامحور دنده شانه در دستگاه cnc

از جمله تفاوت های میان سیستم دنده شانه و بال اسکرو با سیستم های ریل و واگن تحمل کردن بار برروی ریل بصورت اققی و عمودی است. درصورتی که بال اسکرو و دنده شانه تحمل باررا بررئی یکی از ریل ها انجام می دهند و قابلیت تحمل بار افقی و عمودی را ندارند. سیستم ریل و واگن به دلیل داشتن کیفیت و عملکرد عالی درمیان سایر سیستم ها بسیار محبوب و دارای جایگاه برتری هستند.

این نوع سیستم در ماشین آلات سی ان سی از قبیل برش CNC هواگاز پلاسما برای جمع کردن کابل و یا مفتول های فلزی ، حکاکی و یا برش برروی چوب وغیره می تواند کاربردی بسیاری داشته باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت ریل واگن بامحور دنده شانه می توانید با کارشناسان برناابزار در ارتباط باشید.

سوالات متداول

برناابزار برای طراحی دستگاه های برش cnc خود از کدام محور استفاده می کند؟

محصولات شرکت برناابزار به دلیل ساخت سفارشی با توجه به نظر و سلیقه دلخواه مشتری ساخته میشوند. بنابراین استفاده از سیستم محور های دنده شانه مورب و یا بال اسکرو و یا ریل واگن می تواند با توجه به نظر شما تغییر کند.

از لحاظ اقتصادی و کیفیت کدام محور برای ساخت دستگاه بهتر است؟

بهتراست بدانید که دستگاه های سی ان سی شکل ظاهری و مکانیزم یکسانی ندارند . و همچنین اینکه برای کارهای مختلفی طراحی می شوند اما در حال حاضر برناابزار برای دستگاه های خود از سیستم های دنده شانه و بال اسکرو استفاده می کند چرا که هم اقتصادی و هم دارای کیفیت برتری می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان و مهندسین برناابزار در تماس باشید.

به این مقاله رای دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.