اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

ظهور ماشین آلات سی ان سی ( CNC )

تاریخچه ظهور ماشین آلات سی ان سی

( ظهور ماشین آلات سی ان سی )ماشین آلات سی ان سی  برای اولین بار در سال 1940 توسط جان پارسونز شناخته شد. cnc مخفف computer numerical control  به معنای کنترل عددی کامپیوتری می باشد. سی ان سی یکی از پایه های اصلی تولید و ساخت در صنایع است. ماشین آلات سی ان سی با هدف انجام عملیات دقیق تر مکانیکی نسبت به کارهای دستی بود. در واقع بالا بردن سرعت و دقت  هدف اصلی از تولید این ماشین آلات بود.

برای خرید برش سی ان سی به صورت اقساطی همراه با گارانتی با ما تماس بگیرید

 شروع تولید و طراحی سی ان سی از سال 1751 آغاز شد. به وجود آندن این دستگاه ها سبب صنعتی شدن جهان و قدم گذاشتن در این مسیر بود. البته باید بدانید که  رشد صنعتی و دستگاه های سی ان س تا زمان جنگ سرد مورد توجه زیادی قرار نگرفت.

ظهور ماشین آلات سی ان سی ( برنا ابزار )

نیروی دریایی ایالات متحده شرکت parsons works را مامور افزایش تولید  پره های هلیکوپتر کرد. جانی پارسونز نیز خط تولید را برای ساخت تیغه های موتور مجهز کرد. اتحاد با شرکت IBM برای جای پارسونز سبب شد تا امکانات  کنترل کردن این نوع ماشین آلات را به وسیله کامپیوتر را مطالعه کند، که این  نقطه شروع ماشینکاری های سی ان سی بود.

برنا ابزار تولید کننده انواع سی ان سی چوب ، سی ان سی سنگ ، سی ان سی لیزر با بهترین کیفیت در ایران

سال 1952 و شکوفایی ظهور ماشین آلات سی ان سی

ریچارد کوک اولین ماشین فرز سی ان سی را در سال 1952 با مشارکت شرکت MIT  تولید و توسعه داد. حدود 5 سال بعداز تولید سی ان سی در سال 1958 وی اختراع  دستگاه های کنترل شده با موتور برای ماشین ابزار موقعیت یابی  را به نام خود به ثبت رساند. و این بود آغاز پیشرفت این نوع فناوری برروی تمامی سی ان سی ها.ماشین کاری ها و تکنیک های آن موجب پیشرفت CNC و صنعتی شدن جهان رقم خورد.

  کاربرد دستگاه برش لیزر در طراحی دکوراسیون داخلی

 با وجود تمامی این ها روند پیشرفت صنعت بسیار کند بود، اما در آخر تغییر ایجاد شد. تعریف ماشین کاری سی ان سی، وارد کردن فایل طراحی شده به صورت سه بعدی به یک کامپیوتر  و اجرای آن  و حرکت دادن ابزار ها در یک ماشین سی ان سی و کنترل آن توسط کامپیوتر می تواند تعریف کاملی از آن باشد. باید بدانید که اجرای فرآیند از سرعت، محور ها ، برش تا چرخش ابزار برای برشکاری برروی قطعه کار کاملا خودکار صورت می گیرد.

اولین ماشین آلات سی ان سی در چه سالی تولید شدند؟

ریچارد کگ اولین شخصی بود که در سال 1952 توانست دستگاه فرز سی ان سی را اختراع و روانه بازارکند.این دستگاه بطور کامل با کنترل عددی اجرا می شد. اجرای عملیات برش، حرکت ابزار ها، و… کاملا خودکار و مطابق با برنامه ایی بود که اپراتور به کامپیوتر دستگاه داده بود.

انسان همیشه به دنبال پیشرفت و دست یافتن به ماشین آلاتی هستند که بدون دخالت انسان و به صورت خودکار با حفظ سرعت، دقت، کیفیت محصولی را تولید کند.وجود این زمینه فکری سبب پیدایش انواع ماشین های سی ان سی برای صنایع مختلف شده است.

در حال حاضر سی ان سی بعنوان دستگاه قدرتمند و بسیار کاربردی در تمامی صنایع، چوب، سنگ، شیشه، فلزات، شناخته شده و وجود آن بسیار ضروری است. چرا که این ماشین الات سی ان سی قادر به تولید انبوه و با حفظ کیفیت و دقت در سرعت بالا هستند.

برای خرید اقساطی دستگاه CNC با برنا ابزار تماس بگیرید

ماشین آلات سی ان سی در سال 2023

باتوجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی ، ماشین الات سی ان سی در سال 2023 به صورت بسیار پیشرفته تر و قدرتمند تری از نسل های قبل خود هستند. آنها با دقت و سرعت بالاتر، قابلیت های جدید و بهبود یافته در نحوه کارکرد و همچنین استفاده از فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و گسترش شبکه های 5جی دار دارا خواهند بود.

  تولید ادوات موسیقی با سی ان سی

علاوه براین ها، ماشین الات سی ان سی  در صنایع مختلف نظیر خودروسازی، هوافضا، پزشکی و… استفاده شده و بهبود کارایی و کاربردی آنها در آینده پیدا خواهد کرد.

ماشین آلات سی ان سی 2023  ( CNC )

روند پیشرفت امکانات ماشین الات سی ان سی

انسان ها همیشه در تفکر پیشرفت و دست یافتن به امکانات پیشرفته تر جهت سهولت در انجام کارها با حداقل دخالت انسان هستند. بنابراین امکانات ماشین الات سی ان سی در گذر زمان به شدت پیشرفت کرده است.

در ابتدا، ماشین آلات سی ان سی تنها قادر به انجام عملیات ساده مانند حگ و برش بودند. با پیشرفت فناوری، ماشین الات سی ان سی قادر به انجام عملیات پیچیده تر شده اند، مانند حک و برش دو بعدی و سه بعدی، حک و برش با قابلیت چاپ روی قطعات، حک و برش با استفاده از لیزر و غیره.

خرید CNC لیزر بصورت اقساطی بدون بهره همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش 10 ساله

امروزه ماشین های سی ان سی با استفاده از نظام های کاربری جذاب توسط کاربران صنایع مختلف استفاده می گردد. همچنین، توسعه نظام های کاربر پسند جدیدی نظیر CNC  باعث شده است که ماشین الات سی ان سی قابلیت های بیشتری در اختیار کاربران قراردهند.

درواقع پیشرفت  در فناوری ماشین های سی ان سی به عنوان یک صنعت رو به رشد است و با توجه به نیازهای صنایع مختلف از قیبل چوب، سنگ، شیشه و… همچنان نیز در حال پیشرفت است. از اینکه مارا تا پایان این مقاله همراهی کردید سپاسگزارم.

به این مقاله رای دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.