اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

دستگاه کپی تراش چوب

تفاوت کپی تراش چوب با سی ان سی چوب

دستگاه کپی تراش چوب  یکی دیگر از ماشین آلات مدرن و پرکاربرد در صنعت نجاری می باشد. این دستگاه مناسب برای تولید قطعات چوبی در اندازه و اشکال مختلف با الگو های یکسان است. اگر محصولاتی را تولید می کنید که نیاز به تراشیدن سطح های قوس دار در داخل و یا خارج هستند می توانید از خراطی کپی تراش استفاده کنید. بهترین جایگزین برای فرزهای نجاری و اره می باشد. از دیگر کاربرد های این دستگاه برای گرد کردن و یا فرم دهی برروی چوب است.

در زمان خرید یک دستگاه کپی تراش باید به قدرت آن توجه کنید. قدرت این دستگاه ها براساس نوع کاریی که می خواهید انجام دهید متفاوت است. در طراحی این محصولات قدرت متناسب با نوع کار محاسبه شده است. بنابراین با در نظر گرفتن این فاکتور سرعت و راندمان کارتان کاهش پیدانمی کند. برای استفاده از این دستگاه ابتدا باید با سرعت بسیار کم شروع به انجام عملیاتی از قبیل  صاف کردن سطوح کار بپردازید. در نهایت می توانید با افزایش سرعت شروع به سنباده زدن کنید.

برای خرید و استعلام قیمت سی ان سی چوب می توانید با برنا ابزار تماس بگیرید.

 کاربرد دستگاه کپی تراش چوب

همانطور که گفته شد این دستگاه خراطی کپی تراش چوب بهترین و کاربردی ترین ابزار برای صنعت چوب شناخته می شود و دارای کاربرد های بسیار است . در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم:

  • طراحی و تولید مبلمان چوبی
  • اداوات موسیقی
  • قندان تراشی
  • مجسمه سازی و پیکر ترشی
  • انواع مصنوعات چوبی و غیر چوبی
  خرید ماشین آلات سی ان سی با شرایط ویژه

مبلمان چوبی

ساخت مبلمان استیل ، نیمه استیل ، راحتی ، سرویس خواب ، بوفه و میزو جلومبلی وغیره از جمله تولیداتی است که با استفاده از دستگاه کپی تراش به ایده آل ترین شکل ممکن طراحی و تولید می شود. این دستگاه با قابلیت کپی برداری قادر به تولید سری تمامی این محصولات به صورت یکسان می باشد. برای استفاده از کپی برداری باید نمونه ای پلاستیکی ، چوبی ، فلزی را بعنوان نمونه از پیش تعیین شده داشته باشید تا عملیات کپی برداری برروی آنها صورت گیرید.

دستگاه کپی تراش چوب
تفاوت کپی تراش چوب با سی ان سی چوب

ساخت ادوات موسیقی با دستگاه کپی تراش چوب

برای ساخت ویولن ، تنبور ، تار و دیگر ساز های بهترین دستگاه کپی تراش می باشد. برای طراحی و ساخت کاسه های تنبور و تار باید به شکل یک تکه باشد بنابراین باید از قابلیت کپی برداری این دستگاه بهر برد.  ساخت محصولات دیگر چون قندان ، مجسمه و پیکره نیز بهترین دستگاه و کاربردی ترین کپی تراش چوب می باشد.

تفاوت دستگاه کپی تراش چوب با سی ان سی چوب

 با توجه به توضیحات داده شده از تفاوت های مطرح میان این دو محصول می توان به قابلیت کپی برداری در تولید محصولات چوبی به صورت عمده برای تولیدات بسیار اشاره کرد. که دستگاه کپی تراش انتخاب مناسب برای انجام این نوع فعالیت است.

مقابل سی ان سی چوب دستگاهی مکانیکی با عملکرد خودکار است. که با استفاده از نقشه از قبل طراحی شده قادر به پیاده سازی انواع طرح های پیچیده و ساده برروی انواع چوب است. هردو دستگاه های بسیار محبوب و پرکاربردی هستند. اما اگر شخصی به دنبال تولید محصولاتی چون ادوات موسیقی وغیره است بهترین انتخاب برای او کپی تراش است.  

  کاربرد دستگاه برش لیزر در طراحی دکوراسیون داخلی

سی ان سی چوب

شکل دیگری از دستگاه ها و ماشین آلات برای انجام عملیات برش، فرز کاری ، خراطی و… برروی چوب ، دستگاه سی ان سی چوب می باشد. سی ان سی چوب بعنوان دستگاه کاربردی و محبوب در صنایع چوبی شناخته می شود.

این مدل دستگاه بصورت خودکار و الکترونیکی با استفاده از نقشه های از قبل طراحی شده قادر به اجرای طرح های پیچیده بدون کمترین خطا برروی انواع چوب می باشد. مدل های مختلفی از ماشین الات سی ان سی وجود دارد که می تواند عملیات برش ، سوراخکاری ، تراش کاری و… را برروی انواع اجسام فلزی ، سنگ ، شیشه وغیره انجام دهد.

برای آشنایی بهتر با ماشین الات CNC می توانید مقاله  ” برش CNC ” را مطالعه نمایید.

دستگاه سی ان سی چوب و انواع آن

CNC چوب دستگاهی با قابلیت های بسیار و مدل های متنوع جهت کاربرد های مختلف است.در ادامه به معرفی برخی از مدل های این دستگاه می پردازیم ما همراه باشید.

  • سی ان سی روتاری
  • سی ان سی تخت
  • فرز سی ان سی

دستگاه سی ان سی چوب روتاری

این مدل ماشین آلات سی ان سی دارای 4 محور برای انجام عمل  حکاکی هستند. علت طراحی 4 محور این است که دسترسی کامل به نقاط کور در کار را داشته باشد. CNC 4 کله ، CNC 8 کله ، CNC 10 کله ، CNC 12 کله انواع مختلف سی ان سی روتاری می باشد.

برای اگاهی بیشتر منظور از کله همان تعداد هد های برش و یا حکاکی چوب است. صنعتگران عزیز اگر به دنبال دستگاه با سرعت کار بالا هستند بهتراست دستگاه روتاری چوب با تعداد هد بالا را خریداری کنند.هرچه تعداد کله بیشتر باشد سرعت کار افزایش می یابد.

اگر قصد خرید دستگاه CNC روتاری و یا تخت با بهترین قیمت و مناسب ترین شرایط را دارید با برنا ابزار تماس بگیرید

دستگاه کپی تراش - برنا ابزار

دستگاه کپی تراش چوب

اگر به دنبال دستگاهی با میزان هزینه اقتصادی تر هستید بهترین انتخاب فرز سی ان سی می باشد. این دستگاه می توانید حکاکی و برش برروی چوب را باعمق بیشتری  انجام دهد.دو محور ، سه محور و…  از جمله مدل های مختلف این دستگاه می باشند.

  cnc رومیزی

برنا ابزار طی سالیان طولانی بعنوان تولید کننده انواع ماشین الات CNC در ایران شناخته می شود. جهت آشنایی با انواع تولیدات این مجموعه می توانید از وب سایت www.bornaabzars.com دیدن نماید. درصورت درخواست خرید و یا سفارش گذاری نیز می توانید از همین درگاه با کارشناسان فروش و متخصصین ما در تماس باشید.

به این مقاله رای دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.