اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

طراحی و ساخت دستگاه cnc چگونه است

طراحی و ساخت دستگاه CNC هوشمند

طراحی و ساخت دستگاه cnc چگونه است، امروزه با توجه به ظهور تکنولوژی اهمیت زیادی به ماشین آلات سی ان سی داده شده است. مشاغل تولیدی. آنها به دستگاه های CNC پیشرفته نیاز دارند. هزینه چنین ماشین هایی بسیار بالا است در یک صنعت کوچک، نصب کامپیوتری یا بسیار مشکل است.

ماشین CNC هوشمند و به همین دلیل از هزینه ای بالایی برخوردار هستند و از طرفی هم نیاز به تعمیر و نگهداری با برنامه ریزی دقیق دارند. بنابراین، با استفاده از این ماشین های سی ان سی می توان به  صرفه جویی در وقت و هزینه از طرفی افزایش تولید دست یافت.

خرید برش سی ان سی با شرایط اقساط بدون بهره همراه با گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش معتبر از برنا ابزار

جزئیات ساخت یک دستگاه CNC

موتور اولیه از طریق درایو به چاک متصل می شود، و در ادامه شفت یک شفت محرک صفحه رویی را که چاک روی آن نصب شده است به شفت متصل می کند، موتور برای ایجاد چرخش صاف و به حداقل رساندن بار روی موتور شفت، یک یاتاقان بین موتور و چاک استفاده می شود. بلبرینگ در داخل یک یاتاقان قرار می گیرد، محفظه ای که کاملاً بسته بندی شده است و همه آلاینده ها را از آن دور نگه می دارد.

برای نگه داشتن ابزار، یک نگهدارنده ابزار به صفحه سفت و سختی که روی آن نصب شده است وصل می شود راهنمای حرکت خطی برای دریافت خوراک از مکانیزم قفسه و پینیون استفاده می شود. قفسه به راهنمای حرکت خطی متصل می شود و پینیون به ثانویه متصل می شود. موتور برای داشتن کنترل دقیق بر روی حرکات موتور، یک میکروکنترلر است. استفاده می شود که با توجه به نیاز مشتری برنامه ریزی شده است.

  ماشینکاری CNC چیست و چگونه انجام می شود؟

اجزای اصلی دستگاه های CNC (طراحی و ساخت دستگاه cnc چگونه است)

موتور اولیه (M1) متصل به چاک

این یک موتور القایی تک فاز با توان 230 ولت و 0.5 اسب بخار است. سرعت این موتور 1440 دور در دقیقه بود اما با استفاده از گیربکس با ضریب دنده 4.8 به 300 دور در دقیقه کاهش یافته است. این محور خروجی موتور به اسپیندل متصل می شود. این موتور دارای بدنه اسکلت آلومینیومی است که به دلیل آن سبک تر می شود. در مقایسه با موتور همان درجه بنابراین، همرفت بسیار خوبی نیز دارد. مکانیسم پدیده گرما نوع گیربکس مورد استفاده از نوع کرم و چرخ حلزونی می باشد.

موتور ثانویه متصل به پینیون (طراحی و ساخت دستگاه cnc چگونه است)

همچنین یک موتور القایی تک فاز با توان 230 ولت و 0.5 اسب بخار است. سرعت اولیه این موتور 1440 دور در دقیقه بود اما سرعت استفاده از گیربکس به 1 RPM کاهش می یابد. ما موتور 1 RPM را انتخاب کردیم زیرا در حین تغذیه، مته باید بسیار آهسته حرکت کند تا به اتمام برسد. سرعت موتور است. با استفاده از گیربکس دو مرحله ای از 1440 به 1 RPM کاهش می یابد. در چنین کنترل می شود. به گونه ای که در هر دو جهت می چرخد، یعنی در جهت عقربه های ساعت در طول برش و خلاف جهت عقربه های ساعت در طول حرکت برگشتی.

دور انداختن (طراحی و ساخت دستگاه cnc چگونه است)

در این دستگاه از چاک سه فک برای خود تراز شدن استفاده می شود. اندازه آن 3 اینچ است. از آنجایی که چاک با شفت محرک کوپل شده است. بنابراین، هنگام چرخش شفت محرک، چاک نیز شروع به چرخش می کند.

برای خرید سی ان سی چوب با بهترین شرایط و قیمت با ما تماس بگیرید.

قفسه و پینیون

  پینیون مستقیماً روی موتور ثانویه که با سرعت 1 دور در دقیقه می چرخد نصب می شود. از آنجایی که پینیون به عنوان پینیون به قفسه متصل است. می چرخد، قفسه در جهت خطی حرکت می کند در طول چرخش پینیون، مقداری بار نیز از طریق راهنمای حرکت خطی و تکیه گاه به پایه می رود، و از این رو به گونه ای طراحی شده است که در غیر این صورت منحرف نشود.

  عوامل موثر بر قیمت دستگاه CNC

راهنمای حرکت خطی (طراحی و ساخت دستگاه cnc چگونه است)

یک راهنمای حرکت خطی با یک ریل و بلوک راهنما ارائه شده است. بلوک راهنما داشتن بلبرینگ داخلی، که به دلیل آن می توانند روی راهنمای ریل در جهت خطی بلغزند. در این دستگاه راهنمای حرکت خطی به عنوان یک بستر کشویی عمل می کند. قفسه روی آن نصب شده است. این بلوک توسط پیچ این راهنماهای حرکت خطی کارآمد هستند و می توانند بار را نیز تحمل کنند.

طراحی و ساخت دستگاه cnc چگونه است ؟

میکروکنترلر (طراحی و ساخت دستگاه cnc چگونه است)

یک میکروکنترلر ATMEGA16 را نشان می دهد که توسط آن عملیات کامل انجام می شود. به صورت هوشمند کنترل می شود. این از یک برد دو طرفه PHT PCB ساخته شده است. استحکام اضافی را فراهم می کند و استحکام اتصالات را افزایش می دهد. این میکروکنترلر می تواند روی منبع تغذیه 7 تا 15 ولت AC یا DC کار کند. محافظ داخلی در برابر قطبیت معکوس به آن داده می شود. ما از یک منبع تغذیه خارجی 9 ولت برای عملکرد آن استفاده می کنیم. این برنامه با کمک یک کابل از طریق کامپیوتر در آن تعبیه شده است.

خرید سی ان سی پلاسما بصورت نقد و اقساط با گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله معتبر از برنا ابزار

 آن شامل حافظه خواندن و نوشتن؛ بنابراین، ما به راحتی می توانیم برنامه را تغییر داده و ذخیره کنیم. دقت عالی دارای 1 کیلوبایت رم ثابت است که اطلاعات را برای آن ذخیره می کند. مدت زمان کوتاهی است، در حالی که 16 کیلوبایت فلش مموری که به ROM نیز معروف است نیز می باشد. در دستگاهی تعبیه شده است که ماهیت آن غیر فرار است و می تواند اطلاعات را ذخیره کند برای مدت طولانی با استفاده از میکروکنترلرهای آنها به هر دو موتور متصل می شود و مدار رله می کند و فرمان روی موتور توسط این میکروکنترلر داده می شود.

به این مقاله رای دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.