اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

مهارت های لازم برای تکنسین دستگاه cnc

مهارت های لازم برای تکنسین دستگاه برش cnc

مهارت های لازم برای تکنسین دستگاه cnc

از آن جایی که با دستگاه های سی ان سی می توان به راحتی کسب درآمد خوبی را راه اندازی کرد، آشنایی با این دستگاه و کار با آن می تواند از مهارت های خوب برای یک کارگاه یا کارخانه بشمار برود. البته لازم به ذکر است که کار با انواع دستگاه های سی ان سی نیازمند به مهارت های فروانی است که کمتر کسی می تواند تمامی آن ها را فرا بگیرد.

اما تجربه نشان داده که یک تکنسین دستگاه تراش می تواند با یادگیری مهارت های لازم و مهم با این دستگاه به خوبی کسب درآمد کند. ما در این مقاله از برنا ابزار bornaabzars.com به بررسی چند مورد مهم که هر تکنسین دستگاه برش باید آن ها را بدانید می پردازیم با ما همراه باشید.

مجموعه صنعتی برنا ابزار تولید کننده دستگاه های برش سی ان سی با تنوع بالا و قیمت مناسب می باشد.

موارد مهم و اصلی در کار با دستگاه برش سی ان سی

قبل از کار با این دستگاه ها و راه اندازی کارگاه و کسب وکار خود باید چند نکته ی مهم را بخاطر داشته باشید تا هم به مشکل برنخورید و هم کیفیت کارتان افزایش یابد:

  1. توانایی خود را در کارهای گرفیکی افزایش دهید چرا که درآمدتان هم افزایش می یابد.
  2. برنامه نویسی در دستگاه های سی ان سی را به خوبی بیاموزید به طوری که در هنگام کاربه مشکل برنخورید.
  3. خلاق باشید تا فروش بیشتری نصیبتان شود.
  4. چگونگی مراقبت و نگهداری از دستگاه های سی ان سی را به خوبی بلد باشید تا هزینه های شما کاهش یابد.
  5. برای بازدهی بیشتر اجزا و تجهیزات دستگاه سی ان سی را بهتر بشناسید.
  6. نسبت به آموزش دستگاه CNC حساس باشید.

حال با در نظر گرفتن این موارد مهارت های کار با دستگاه سی ان سی را که در ادامه توضیح می دهیم را به خوبی فرا بگیرید تا در این حرفه موفق تر باشید.

برای خرید با شرایط ویژه دستگاه های سی ان سی چوب، CNC سنگ، سی ان سی پلاسما با ما تماس بگیرید.

مهارت های لازم برای تکنسین دستگاه براش cnc
مهارت های لازم برای کار با دستگاه cnc برش

شناختن قطعات اصلی دستگاه برش و وظیفه ی هر کدام ( مهارت های لازم برای تکنسین دستگاه cnc )

هنگامی که شما به انواع اپراتور دستگاه سی ان سی مشغول به کار می شوید. باید تمامی قطعات دستگاه را بشناسید و به وظیفه ی آن مسلط باشید. اما برای شروع آموختن ابتدا ابزارهایی مانند محورها، اسپیندل، الکتروموتور و ابزار برشی را در اولیت قرار دهید. چرا که این قطعات به طور مستقیم کار دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهند . و در صورت اشتباه ممکن است کار یا دستگاه آسیب ببیند.

  تفاوت برش لیزر با برش پلاسما + قیمتی و کاربردی

در نهایت کار هنگامی که تمامی قطعات دستگاه سی ان سی را به خوبی شناختید. می توانید به راحتی و بدون مشکل با آن کار کنید و در صورت ایجاد خطا و مشکل خودتان به رفع آن بپردازید . حتی در مواردی هم می توانید خرابی های دستگاه را تعمیر کنید.

آشنایی نرم افزارهای گرافیکی و اصول طراحی

همانطور که می دانید دستگاه های سی ان سی هوشمند می باشند . در اغلب موارد کار آن ها برش و تراشکاری طرح های گرافیکی است. به همین خاطر هنگامی که تکنسین به اصول طراحی اولیه مثل تری دی مکس و کورل دراو دستگاه آشنا باشد. به راحتی می تواند الگوهای فوق العاده و جدیدی را طراحی کند و بازدهی کسب و کار خود را بالا ببرد .
بنابراین توصیه ما به شما یادگیری دوره های گرافیکی است که شما می توانید از مقدماتی تا پیشرفته این دوره ها را به خوبی بیاموزید.

توانایی برنامه نویسی در دستگاه های سی ان سی ( مهارت های لازم برای تکنسین دستگاه cnc )

در مقاله ی قبلی در مورد برنامه نویسی توضیحاتی را به شما ارائه دادیم. شما می توانید با خواندن آن مقاله علاوه بر یادگیری انواع دستگاه سی ان سی تا حدودی با برنامه نویسی آشنا شوید. تا اصول اولیه کار دستتان بیاید. درست است که می توان با استفاده از نرم افزارهای هوشمند طرح های گرافیکی را به برنامه نویسی تبدیل کرد. اما یک اپراتور باید این مهارت را داشته باشد و به خوبی بتواند آن را اجرا کند . در صورت نیاز تغییراتی را در کدها به وجود بیاورد.

  cnc رومیزی

توصیه ما به شما در این جا یادگیری زبان برنامه نویسی و شناختن کدها و دستورها می باشد. سعی کنید با دستگاه های سی ان سی کدها را امتحان کنید تا به خوبی روی آن مسلط شوید.

فروش اقساطی دستگاه های برش CNC شیشه و CNC واترجت در برنا ابزار برای خرید با ما همراه باشید.

توانایی انتخاب ابزارهای برشی (مهارت های لازم برای تکنسین دستگاه cnc)

دستگاه های برش cnc بسته به نوع ابزارهای برشی برای کار بر روی متریال های گوناگون تخصصی شده اند. طبیعی است که ابزار برشی انتخابی برای کار بر روی چوب با ابزار برشی سنگ متفاوت است. هر کدام عملکرد های متناسب به خود را دارند. برای مرحله ی اول باید تمامی متریال های قابل کارکرد با دستگاه را بشناسید و همچنین توانایی ابزار برشی متناسب هر جنس را داشته باشید.

آشنایی با شرایط نصب و راه اندازی دستگاه برش سی ان سی

دستگاه برش قیمت بالایی دارد . همچنین اشتباه در نصب و راه اندازی آن می تواند هزینه های زیادی را به بار بیاورد. به همین خاطر نصب آن از اهمیت بالایی برخوردار است. نصب دستگاه برش شامل آماده سازی مکان کارگاه برای نصب دستگاه و اقدامات الکتریکی به منظور چرخش الکتروموتور می باشد.

نکات ریز بهبود کار با دستگاه برش

به طور معمول کسانی که با دستگاه سی ان سی به مدت طولانی استفاده کرده اند. بیشتر ریزکاری ها و قلق های این دستگاه را می شناسند و از آن برای افزایش سرعت کار دستگاه بهره می برند. اگر جزو تازه کاران هستنید می توایند با مشورت و راهنمایی گرفتن از افراد با تجربه یا دیدن آموزش های یوتیوب یا سایت های گوگل مهارت خود را در استفاده از این دستگاه ها بالا ببرید تا کسب وکارتان رونق پیدا کند.

  تعمیر و نگهداری دستگاه CNC

آشنایی با اصول ایمنی کارگاه (مهارت های لازم برای تکنسین دستگاه cnc )

رعایت اصول ایمنی بر عهده تمامی افراد کارگاه می باشد که شما هم جزو آن هستنید. شما به عنوان اپراتور دستگاه سی ان سی وظیفه دارید که تمامی موارد ایمنی در مورد دستگاه را بدایند البته لازم به ذکر است. در هنگام خرید دستگاه به شما کاتالوگی در مورد موارد ایمنی دستگاه به شما داده می شود سعی کنید تمامی آن ها رعایت کنید.

مهارت های لازم برای تکنسین دستگاه cnc
مهارت های لازم برای کار با دستگاه cnc برش

برای اطلاع از قیمت دستگاه سی ان سی و خرید دستگاه برش CNC با مجموعه bornaabzars.com در تماس باشید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مهارت های لازم برای تکنسین دستگاه cnc پرداختیم. همه ی مطالب گفته شده به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر روی کسب و کار شما تاثیر می گذارند. پس سعی کنید حدالامکان تمامی مواردی را که گفتیم رعایت کنید تا در حرفه ی خود موفق تر باشید.

چه مواردی برای کار با دستگاه cnc باید مورد توجه قرار بگیرد؟

در این مقاله به طور کامل به بررسی این موضوع پرداخته ایم و به دلیل وجود نکات بسیار، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه نمایید.

آیا یادگیری کار با دستگاه cnc سخت است؟

کار با این دستگاه ها نیازمند گذراندن دوره های تخصصی داشته و به دلیل پیچیدگی دستگاه های سی ان سی، کمی این دوره سخت خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.