اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

سی ان سی فرز

ماشین آلات سی ان سی فرز + کاربرد

دستگاه فرز CNC چیست؟

ماشین های فرز CNC قطعات فوق العاده مفیدی از ماشین آلات برای تولید تجاری و صنعتی هستند. صنعت هوافضا، صنعت پزشکی و صنعت الکترونیک همگی می توانند از محصولات فرز CNC بهره مند شوند.

CNC فرز چگونه کار می کند؟ و چه چیزی آنها را منحصر به فرد می کند؟

CNC مخفف Computer Numerical Control milling است. این بدان معنی است که ماشین فرز به جای دستی، توسط کنترل عددی کامپیوتری حرکت و نظارت می شود. ابزارهای فرز CNC یک فرآیند برشکاری مشابه حفاری و برش قطعات را با دقت باورنکردنی انجام می دهند و جایی برای خطای انسانی باقی نمی گذارند. این فرآیند یک راه حل صنعتی به طور فزاینده ای محبوب است زیرا می تواند اندازه ها و شکل های دقیق انواع مواد را در خود جای دهد.

برای خرید دستگاه برش CNC بصورت نقد و اقساط با برنا ابزار همراه باشید

اکنون می دانید که دستگاه فرز CNC چیست، همچنین مهم است که بدانید چگونه کار می کنند. یک دستگاه فرز CNC از یک برش استوانه ای دوار برای حرکت در امتداد چندین محور و ایجاد شکاف ها، سوراخ ها و جزئیات در مواد برای تبدیل آن به وسیله نقلیه یا قطعه مکانیکی استفاده می کند.

بیشتر ماشین ها بر روی سه تا پنج محور کار می کنند و دقت و جزئیات بیشتری را ایجاد می کنند. ماشین های فرز CNC مدرن به عنوان مراکز ماشینکاری افقی و عمودی مونتاژ می شوند. قطعات را می توان با موادی مانند پلاستیک، سرامیک، مواد کامپوزیت و فلزات ساخت. ویژگی های فنی عبارتند از تعویض خودکار ابزار، چرخ و فلک ابزار و مجله، سیستم خنک کننده، و محفظه برای حفظ عملکرد روان ماشین ها به تنهایی بدون دخالت دستی.

  چرا از برش پلاسما برای دستگاه CNC فلزات استفاده می شود؟

انواع مختلف ماشین های سی ان سی فرز چیست؟

آیا می دانستید که دستگاه های سی ان سی فرز انواع مختلفی دارند؟ بنابراین، می تواند یک نوع مناسب برای نیازها و نیازهای شما وجود داشته باشد. در اینجا درباره انواع مختلف دستگاه فرز CNC اطلاعات بیشتری کسب کنید و اگر سؤالات بیشتری در مورد اینکه کدام دستگاه ممکن است برای نیازهای شما مناسب تر باشد، با ما تماس بگیرید.

دستگاه سی ان سی فرز عمودی

جهت گیری دستگاه فرز CNC به طور قابل توجهی بر محصول نهایی تأثیر می گذارد. آسیاب عمودی یک نوع بسیار استاندارد از دستگاه فرز است، به این معنی که محور دوک روی آسیاب به صورت عمودی است. ماشین های فرز CNC عمودی معمولا دارای ابزارهای برش بلند و نازک هستند.

خرید ماشین آلات سی ان سی چوب با شرایط استثنایی و قیمت های رقابتی در برنا ابزار

سی ان سی فرز افقی CNC

نقطه مقابل دستگاه فرز CNC عمودی، دستگاه افقی است که دارای ابزارهای برش بسیار کوتاه تر و ضخیم تر است. با این حال، آسیاب های افقی کمتر تطبیق پذیر هستند و معمولاً برای کارهای طولانی مواد مناسب تر هستند، که اغلب برای برش چرخ دنده ها یا برای ماشین کاری محور استفاده می شود.

دستگاه فرز CNC برجک

آسیاب های برجک به صورت عمودی کار می کنند و دوک آنها حرکت نمی کند. در عین حال، میز آنها به صورت موازی و عمود برای انجام کار برش تنظیم می شود. ماشین های فرز CNC Turret زمانی موثرتر هستند که نسبتا کوچک باقی بمانند. آنها به بهترین وجه برای کارهای دقیق، مانند ایجاد قطعات برای اسباب بازی ها و پلاک ها مناسب هستند.

  تفاوت کپی تراش چوب با سی ان سی چوب

ماشین های فرز تخت CNC

آسیاب های تخت CNC مشابه ماشین های فرز Turret هستند. با این حال، جدول زیر فقط برای انجام برش به صورت عمودی تنظیم می شود، به این معنی که می توان آنها را بزرگتر ساخت زیرا قاب آنها سفت تر از برجک است. یک ماشین ساخت بزرگتر امکان انجام کارهای بزرگتر را فراهم می کند، بنابراین آسیاب تخت برای فرزکاری قطعات الکترونیکی با اندازه متوسط که آسیاب Turret قادر به انجام آن نیستند، عالی هستند.

تفاوت بین ماشین های برش CNC  سه محوره و 5 محوره

در بالای ماشین های مختلف CNC ذکر شده در بالا، تعداد محورهای مختلفی نیز برای ماشین های CNC موجود است. اگرچه می‌توانید ماشین‌های CNC با تعداد محورهای بیشتری تهیه کنید، ماشین‌های برش CNC  3و 5 محوره محبوب‌ترین هستند. هر دو دستگاه برش سی ان سی 3 محوره و 5 محوره مواد اضافی را با حرکت در امتداد محور X، Y و Z از قطعه کار جدا می کنند.

با این حال، دستگاه برش CNC  5 محوره نیز از محورهای A و B استفاده می کند تا نیازی به تغییر مکان قطعه کار برای عملیات های مختلف به صورت دستی نباشد. هر دو دستگاه کارآمد و موثر هستند، اما دستگاه برش CNC  5 محوره برای قطعات پیچیده و دقیق طراحی شده است. به همین دلیل، مورد علاقه صنایع نفت و گاز، پزشکی و هوافضا است.

مزایا و معایب دستگاه های برش CNC

اکنون می‌دانید که ماشین برش CNC چگونه کار می‌کند و انواع ماشین‌ها و مدل‌های مختلف موجود را دارند، اجازه دهید به مزایا و معایب این ماشین‌های هوشمند بپردازیم. در اینجا می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را بیابید تا تصمیم بگیرید که آیا این سرمایه گذاری مناسب برای شرکت شما است یا خیر.

  سی ان سی تخت و روتاری چیست ؟

چگونه یک ماشین فرز CNC به تجارت سود می رساند؟

اگر در حال بحث هستید که آیا دستگاه سی ان سی فرز انتخاب مناسبی برای تجارت شما است، ممکن است در مورد مزایای مرتبط با آن تعجب کنید. از این گذشته، آیا ارزش افزودن یا حتی تعویض دستگاه فرز دستی را دارند؟ در اینجا چند مزیت فوق العاده وجود دارد که می توانید هنگام سرمایه گذاری در ماشین فرز CNC منتظر آنها باشید.

برنا ابزار بزرگترین و اولین تولید کننده ماشین آلات CNC در ایران

بهبود کیفیت و سازگاری

همانطور که قبلا ذکر شد، فرز کنترل عددی کامپیوتری بسیار دقیق است. آسیاب های کوچک مانند Turret را می توان برای انجام فرآیندهای پیچیده مانند برش قطعات پیچیده ماشین های پزشکی با دخالت بسیار کمی برنامه ریزی کرد. تمام قطعات برش داده شده با دستگاه فرز CNC یکنواخت خواهند بود، به این معنی که دسته ای ثابت از محصولات و اشتباهات کمی برای مشاغل تجاری یا صنعتی باید پرداخت کنند. ماشین های فرز استاندارد در معرض دست و در نتیجه خطا و نقص هستند.

سود مالی

خرید اولیه یک دستگاه سی ان سی فرز ممکن است پرهزینه باشد. با این حال، یک اپراتور می‌تواند کل نیروی کار ماشین‌ها را به صورت الکترونیکی نگهداری کند و در نهایت در دراز مدت در هزینه‌های نیروی کار صرفه‌جویی کند. فرآیند فرز CNC همچنین سریعتر از چاپ سه بعدی است، با طیف وسیع تری از مواد برای استفاده، به این معنی که شرکت های هوافضا، کارخانه های الکترونیک و شرکت های پزشکی به طور یکسان می توانند از مزایای آسیاب CNC در زمینه های مربوطه خود بهره ببرند.

خرید دستگاه سی ان سی پلاسما بصورت نقد و اقساط با گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش معتبر 10 ساله از برنا ابزار

به این مقاله رای دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.