اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

متریال های قابل برش با سی ان سی

از دستگاه سی ان سی برای برش چه متریالی می توان استفاده کرد؟

متریال های قابل برش با سی ان سی، دستگاه CNC (کنترل عددی کامپیوتری) دهه‌هاست که وجود داشته است. برش CNC با پیشرفت‌های تکنولوژیکی امروزی در ماشین‌کاری، همراه با مجموعه وسیعی از آلیاژهای فلزی برتر مانند سوپرآلیاژها، محبوب‌تر از همیشه است. طیف گسترده ای از ارائه دهندگان برشکاری CNC از خدمات برش گرفته تا تولیدکنندگان برون سپاری تا اکوسیستم های ماشینکاری CNC مبتکرانه بر اساس تقاضا وجود دارد.

CNC از این جهت انعطاف‌پذیر است که می‌توان از آن برای همه چیز، از برنامه‌های سرگرمی گرفته تا برش نمونه اولیه تا حتی تولید در مقیاس بزرگ و با حجم بالا استفاده کرد. دقت بالایی را با کار دستی کم و کیفیت عالی ارائه می دهد.

خرید دستگاه سی ان سی پلاسما بصورت نقد و اقساط با گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش معتبر 10 ساله از برنا ابزار

هنگام انتخاب برش یک قطعه CNC موارد مختلفی وجود دارد که باید مشخص شود: انتخاب مواد، الزامات تحمل، محدودیت‌های هندسی، عملیات پس از پردازش و دستورالعمل‌های بازرسی کیفیت. مسلماً، انتخاب مواد یکی از سخت‌ترین محدودیت‌ها برای تعریف است، هم به دلیل ماهیت پیچیده تعامل با فلزات و محیط، پاسخ آنها به بارهای اعمال شده بر روی آنها، و هم به دلیل طیف گسترده‌ای از انتخاب‌های عالی مواد که مهندسان برای انتخاب پیشنهاد می‌شوند. از جانب.

بنابراین، انتخاب مواد CNC می تواند بسیار زیاد باشد. در حالی که پروژه های CNC فلزی ممکن است رایج تر باشند، این ماده رایج ترین مواد CNC، از جمله مواد CNC پلاستیکی را مورد بحث قرار می دهد. در ادامه به معرفی برخی از متریال های فلزی که می توان با دستگاه سی ان سی برش داده شوند، می پردازیم:

فولاد ضد زنگ ( متریال های قابل برش با سی ان سی )

امروزه آلیاژهای زیادی از فولاد ضد زنگ در بازار موجود است. نمرات محبوب برای ماشینکاری CNC 304، 316، 416 و 17-4 PH است. فولادهای زنگ نزن مواد محکمی هستند که دارای یک لایه اکسید محافظ طبیعی هستند که آنها را برای محیط های سخت مناسب می کند. گریدهای فولاد ضد زنگ به دلیل عناصر آلیاژی که آنها را تشکیل می دهند متفاوت است. به عنوان مثال، افزودن مولیبدن در فولاد ضد زنگ 316 مقاومت در برابر خوردگی آن را افزایش می دهد. گوگرد در فولاد ضد زنگ 303 قابلیت ماشین کاری آن را بهبود می بخشد.

  مهارت های لازم برای تکنسین دستگاه برش cnc

آلیاژهای فولاد ضد زنگ برای طیف گسترده ای از اجزاء مانند محصولات مصرفی، کاربردهای صنعتی، ماشین آلات سنگین، تجهیزات جراحی، لوازم آشپزخانه/لوازم آشپزخانه، هوافضا، نظامی و خودرو استفاده می شود. فولاد ضد زنگ نیز معمولاً برای قطعاتی که به استحکام و قابلیت اطمینان استثنایی نیاز دارند، مانند شفت، چرخ دنده، پیچ و مهره، مهره و اتصالات استفاده می شود.

خرید دستگاه سی ان سی چوب بصورت اقساط بدون بهره از برنا ابزار

فولادهای زنگ نزن قابل ماشینکاری هستند و برخی از گریدها آسان تر از سایرین هستند. ماشینکاری CNC فولاد ضد زنگ فرآیندی است که به طور گسترده انجام می شود، بنابراین اکثر ماشین آلات دارای تجربه گسترده ای با تنظیمات تجهیزات مورد نیاز برای ماشینکاری موفق و با کیفیت بالا فولاد ضد زنگ هستند.

آلومینیوم (متریال های قابل برش با سی ان سی)

احتمالاً در مورد استفاده از آلومینیوم در انواع صنایع جدید در چند سال گذشته شنیده اید، مانند قاب سبک وزن کامیون وانت یا قطعات موشک. آلومینیوم یک انتخاب عالی برای اجزای دستگاه CNC است زیرا بسیار قابل برشکاری، سبک وزن، قوی و به شدت مقاوم در برابر خوردگی است.

علاوه بر این، آلیاژهای آلومینیوم نسبتاً رسانای حرارتی و الکتریکی هستند و آنها را برای کاربردهای مدیریت حرارتی و الکترونیک مناسب می‌سازد. هنگام تعیین اینکه کدام یک برای ماشین آلات CNC مناسب تر است: فولاد ضد زنگ در مقابل آلومینیوم، هزینه مواد باید وزن باشد، همراه با کاربرد. زمانی که وزن آن بسیار مهم است، آلومینیوم را انتخاب کنید زیرا وزن آن سبک تر است.

آلیاژهای آلومینیوم معمولاً در صنایع هوافضا، خودروسازی، ظروف آشپزی، پزشکی و محصولات مصرفی مورد استفاده قرار می گیرند. آلومینیوم یک ماده محبوب برای ریخته گری یا لحیم کاری است. نقطه ضعف استفاده از آلومینیوم این است که همیشه قابل جوش نیست. پروژه های CNC آلومینیوم همچنین ممکن است شامل برخی مراحل پس از پردازش یا تکمیل پس از ماشینکاری باشد.

  جنس ستون و بدنه CNC و تاثیر آن در میزان استحکام دستگاه

تیتانیوم (متریال های قابل برش با سی ان سی)

تیتانیوم بسیاری از صنایع را متحول کرده و راه حل هایی برای برخی از مشکل سازترین مسائل در صنعت تولید ارائه کرده است. آلیاژهای تیتانیوم سخت، قوی، نسبتا سبک وزن و مقاوم در برابر خوردگی هستند. تیتانیوم به عنوان نجیب ترین فلز در نظر گرفته می شود و در محیط های تهاجمی که ممکن است فلزات دیگر از بین بروند عالی است.

هنگامی که مشخص شد تیتانیوم با زیست سازگار است، صنعت پزشکی به طور کامل به استفاده از تیتانیوم پرداخت. آلیاژهای تیتانیوم در حال حاضر معمولاً برای تجهیزات پزشکی و اجزای قابل کاشت مانند پیچ‌ها یا دستگاه‌های پزشکی استفاده می‌شوند.

این آلیاژهای نوآورانه همچنین به طور گسترده در بخش های هوافضا، صنعتی و نظامی برای استحکام برتر، مقاومت در برابر خزش و ساختار متالورژیکی عالی آنها استفاده می شود. برای مقایسه، تیتانیوم تقریباً دو برابر آلومینیوم استحکام دارد اما فقط کمی بیش از نیمی از آلومینیوم چگالی دارد. تیتانیوم همچنین در حوزه محصولات مصرفی با محصولاتی مانند چوب گلف سبک وزن محبوب است.

برنا ابزار اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات سی ان سی در ایران

مس ( متریال های قابل برش با سی ان سی )

مس یک رسانای الکتریکی و حرارتی عالی است. تنها فلز با کاربرد حرارتی یا الکتریکی بهتر از مس، نقره است. مس خالص (تقریباً 99٪ خالص تجاری) به دلیل چکش خواری بالا در دماهای سردتر و شکل پذیری بالا برای دستگاه CNC دشوار هستند. اما، بسیاری از آلیاژهای مس وجود دارند که برای دستگاه CNC نسبتاً آسان می باشند و خواص حرارتی یا الکتریکی بهتری دارند.

  هدف از طراحی و ساخت ماشین آلات سی ان سی چیست ؟ و چه کاربردی در صنایع دارند؟

آلیاژ مس 101 آلیاژ مس خالص تری است. برای کاربردهایی که به شکل‌پذیری بالا، مقاومت ضربه‌ای و هدایت الکتریکی/حرارتی نیاز دارند، خوب است. اما برای مقاومت در برابر خوردگی خوب نیست. موارد استفاده برای Copper 101 قطعات الکترونیکی، سیم کشی و اجزای الکتریکی مانند شینه ها هستند. آلیاژ مس 110 کمی خلوص کمتری دارد و بالاترین سطح هدایت الکتریکی/حرارتی را برای هر آلیاژ مس ارائه می دهد. همچنین در برابر خوردگی مقاوم تر است. از کاربردهای مس 110 می توان به آهنرباهای ابررسانا، واشر، قطعات الکتریکی، جواهرات، سخت افزارهای دریایی، مصالح ساختمانی و تجهیزات خلاء اشاره کرد.

برنج (متریال های قابل برش با سی ان سی)

برنج دارای برخی از خواص مشابه مس است، زیرا آلیاژی از مس و روی دارد. برنج بادوام است و به راحتی قابل برش می باشد. این آلیاژ همچنین مقاوم در برابر خوردگی، رسانای الکتریکی و ضریب اصطکاک پایینی را ارائه می دهد. آلیاژبرنج همه کاره و برای کاربردهای مختلف از جمله لوله کشی، برق، هنری و پزشکی استفاده می شود.

360 برنج آلیاژ برنج با بالاترین قابلیت برشکاری است، به طوری که معمولاً به عنوان برنج ماشین کاری آزاد نامیده می شود. مقاومت و استحکام بسیار خوبی در برابر خوردگی ایجاد می کند. کاربردهای بهینه برای این ماده سنگین و قوی عبارتند از: قطعات ماشین پیچ، قطعات صنعتی سنگین، محصولات مصرفی، آلات موسیقی، قطعات الکتریکی و اتصالات لوله کشی.

به این مقاله رای دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.