اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

جنس بدنه و ستون CNC و تاثیر آن در استحکام دستگاه

جنس ستون و بدنه CNC و تاثیر آن در میزان استحکام دستگاه

جنس ستون و بدنه CNC و تاثیر آن در میزان استحکام دستگاه،برای تولید محصولات با کیفیت بالا، استفاده از مواد و متریال مناسب  در ساخت CNC بسیار مهم است. انتخاب صحیح ممکن است در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند. هدف این مقاله ساده کردن فرآیند انتخاب مواد مناسب برای دستگاه CNC است. این مقاله به بسیاری از موادی که در کار با دستگاه CNC وارد می شوند نگاه می کند. ما لیستی از مواد ماشینکاری CNC مورد استفاده توسط برنا ابزار برای تولید قطعات ماشینکاری سفارشی CNC ایجاد کرده ایم. بیشتر ماشینکاری CNC شامل آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، فولاد، برنج، مس، تیتانیوم و پلاستیک سفت و سخت است.

برای خرید دستگاه برش سی ان سی بصورت نقد و اقساط با برنا ابزار تماس بگیرید.

برای ساخت دستگاه CNC از چه فلزی استفاده می شود؟

یک دستگاه CNC می تواند از فلزات مختلفی ساخته شود، اما رایج ترین ماده ای که در ساخت دستگاه های CNC استفاده می شود چدن است. چدن به دلیل استحکام بالا، ظرفیت میرایی و توانایی مقاومت در برابر بارهای سنگین و ارتعاشات ترجیح داده می شود. فلزات دیگری مانند فولاد و آلومینیوم نیز بسته به کاربرد و نیازهای خاص ممکن است در ساخت ماشین‌های CNC استفاده شوند. علاوه بر این، فلزات و آلیاژهای مختلف را می توان با استفاده از دستگاه های CNC ماشین کاری کرد، از جمله آلومینیوم، فولاد، فولاد ضد زنگ، برنج، مس، تیتانیوم و غیره.

چدن چیست؟

چدن اصطلاحی است که برای توصیف خانواده ای از آلیاژهای فلزی استفاده می شود که عنصر آلیاژی اصلی آن آهن است. به دلیل نام آن، برخی افراد تمایل دارند فکر کنند که چدن اساساً 100٪ آهن است. این به سادگی درست نیست. در واقع فولادهای کربنی نسبت به چدن ها دارای مقادیر بیشتری عنصر آهن در خود هستند.

برای اینکه یک آلیاژ عمدتاً آهن به عنوان چدن در نظر گرفته شود، باید بیش از 2٪ کربن داشته باشد تا آلیاژ نهایی چدن در نظر گرفته شود. چدن ها همچنین دارای مقادیر کمتری از آلیاژهای دیگر هستند که منگنز و سیلیکون دو مورد از محبوب ترین آنها هستند. این عناصر آلیاژی اضافی برای اصلاح بیشتر خواص چدن استفاده می شود و منجر به نام گذاری های خاص آلیاژ چدن می شود.

گروه های اصلی چدن

چدن داکتیل: حاوی گره های گرافیت است که انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر چدن ها دارد و در عین حال دارای خواص مقاومتی عالی است.

چدن خاکستری: دارای ورقه های گرافیت در آن است که ماشین کاری آن را نسبت به سایر چدن ها بهبود می بخشد.

  کاربرد دستگاه برش لیزر در طراحی دکوراسیون داخلی

چدن سفید: دارای مقادیر زیادی کاربید آهن است که آن را بسیار شکننده می کند اما مقاومت در برابر سایش بالایی دارد.

چدن چکش خوار: اساساً چدن سفید است که برای تبدیل کاربیدهای آهن به گره های گرافیت به طور ویژه عملیات حرارتی شده است. خواصی مشابه چدن داکتیل دارد

ماشین آلات سی ان سی پلاسما را بصورت اقساط با بهترین شرایط از ما خریداری کنید.

آلیاژهای آلومینیوم

آلیاژهای آلومینیوم، کارکرد قطعات ماشین کاری CNC هستند. این مواد به لطف سبک وزن و رسانایی حرارتی عالی، کارایی را به حداکثر می‌رسانند و تولید قطعات با دقت بالا را آسان‌تر می‌کنند. آلومینیوم را می توان برای افزایش استحکام تحت عملیات حرارتی قرار داد، در حالی که سایر افزودنی ها – مانند منگنز و سیلیکون – اطمینان می دهند که قطعات ایجاد شده با ماشینکاری CNC پایداری ابعادی را حفظ می کنند. همانطور که محبوبیت آن در صنایع افزایش می یابد، آلومینیوم به طور فزاینده ای در برنامه های کاربردی مختلف از بدنه های هواپیمای استراتژیک گرفته تا قطعات روزمره خودرو استفاده می شود.

آلومینیوم 2007 / 3.1645 / Al-CuMgPb

این آلیاژ آلومینیوم خاص دارای تراشه های کوتاه و درصد مس است که در محدوده 3.3٪ تا 4.6٪ کاهش می یابد. هم ماشینکاری با سرعت بالا و هم رزوه کاری برای این ماده مناسب هستند و آن را به انتخابی عالی تبدیل می کنند. مس تنها عنصر موجود نیست. منیزیم و سرب از دیگر اجزای آن هستند.

ویژگی های کلیدی: ماشین کاری عالی • قابل عملیات حرارتی • جوش پذیری کم • مقاومت در برابر خوردگی کم

کاربردها: این ماده معمولاً برای تولید قطعات ماشین آلات، پیچ و مهره ها استفاده می شود. با این حال، محتوای مس آن باعث جوش پذیری کم و مقاومت کم در برابر خوردگی می شود.

آلومینیوم 2017A / 3.1325 / Al-Cu4Mg

آلومینیوم 2017A / Al-Cu4Mg یک آلیاژ فرفورژه قابل سخت شدن با سن با استحکام بالا و شکل پذیری عالی است. بسته به کاربرد مورد نیاز، می توان آن را تحت عملیات حرارتی قرار داد تا کیفیت های متنوعی به دست آید. به عنوان مثال، می‌توان آن را تحت عملیات حرارتی قرار داد تا ماده‌ای قوی و انعطاف‌پذیر تولید کند که آن را برای کاربردهای ساختاری ایده‌آل می‌کند.

ویژگی های کلیدی: انعطاف پذیر • استحکام بالا • کارایی عالی

کاربردها: بیشترین کاربرد آن در صنعت هوافضا است، یعنی برای ساخت اجزای ساختاری که به نسبت مقاومت به وزن بالایی نیاز دارند.

  NC و CNC چیست ؟ و چه تفاوتی با هم دارند؟

فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ یک ماده فوق‌العاده محبوب در ماشین‌کاری CNC است و درجه‌های مختلف برای کاربردهای مختلف مناسب است. گریدهای بسیاری از فولاد ضد زنگ در دسترس هستند که آستنیت بیشترین استفاده را برای فرآیندهای ماشینکاری دارد. مواد آستنیتی مقاومت در برابر خوردگی خوب و طیف وسیعی از استحکام مکانیکی از نرم تا سخت دارند که برای کارهای ماشینکاری CNC مانند تراشکاری، رزوه کاری، سوراخ کاری و فرز بسیار مناسب است.

برنا ابزار بزرگترین و اولین تولید کننده ماشین آلات CNC در ایران

فولاد ضد زنگ 303 / 1.4305 / X10CrNiS18-9

این فولاد ضد زنگ کروم نیکل آستنیتی است که گوگرد به آن اضافه شده است. نتیجه ماده ای با قابلیت ماشینکاری افزایش یافته اما مقاومت در برابر خوردگی کاهش یافته است. X10CrNiS18-9 از نظر کیفیت مکانیکی یک ماده نسبتاً مقاوم است. همچنین بسیار انعطاف پذیر است و دارای طول شکست حدود 31٪ است.

ویژگی های کلیدی: استحکام بالا • ماشین کاری خوب • شکل پذیری • مقاومت در برابر خوردگی کم

کاربردها: این ماده برای استفاده در محیط هایی که خوردگی یک نگرانی عمده نیست، مانند صنایع فرآوری مواد غذایی، ایده آل است.

فولاد ضد زنگ 304 / 1.4301 / X5CrNi18.10

فولاد ضد زنگ V2A یک آلیاژ کروم نیکل آستنیتی است. همچنین به عنوان فولاد ضد زنگ 18/8 شناخته می شود. این فولاد ضد زنگ کروم نیکل آستنیتی است. عنصر کروم مقاومت خوبی در برابر خوردگی ایجاد می کند. مقاومت کششی بین 500 تا 700 مگاپاسکال است. قابل ماشینکاری است اما رسانایی حرارتی پایینی دارد.

ویژگی های کلیدی: مقاومت در برابر خوردگی عالی • هدایت حرارتی کم • ماشین کاری خوب

موارد استفاده: در تجهیزات آشپزخانه مانند تابه، لوله، سینک و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود. به راحتی قابل شکل گیری است. به دلیل مقاومت عالی در برابر خوردگی، به طور گسترده در صنایع غذایی و نوشیدنی و در بسیاری از صنایع دیگر استفاده می شود.

فولاد ضد زنگ 316L / 1.4404 / X2CrNiMo17-12-2

آلیاژ آستنیتی کروم و نیکل از جمله مولیبدن و نیتروژن است. این ترکیب اجزا به آن دوام و کیفیت های مطلوب دیگری می بخشد. گنجاندن مولیبدن باعث بهبود مقاومت در برابر خوردگی و پایداری در برابر اسیدهای غیر اکسید کننده و کلریک می شود. مقاومت حرارتی بالایی دارد که با استفاده طولانی مدت از 425 به 861 درجه سانتیگراد در آب کاهش می یابد. به راحتی در بسیاری از محصولات شکل می گیرد.

ویژگی های کلیدی: مقاومت حرارتی خوب • مقاومت در برابر خوردگی • جوش پذیری بالا

کاربردها: قابلیت ماشینکاری خوبی دارد و در تجهیزات پردازش مواد غذایی، اتصالات قایق، پیچ و مهره، مهره و فنر استفاده می شود.

  کاربرد دستگاه CNC در نمونه سازی

گریدهای فولادی

ماشینکاری CNC یک فرآیند منحصر به فرد است که نیاز به استفاده از اجزای مواد قدرتمند و قابل اعتماد دارد. نمرات فولاد، به طور خاص، نقش مهمی در این فرآیند ایفا می‌کنند، زیرا یکپارچگی، دوام و دقت محصول نهایی را مشخص می‌کنند.

برای کاربردهای ماشینکاری CNC، فولاد با عیار بالا اغلب استفاده می شود زیرا دارای استحکام کششی عالی و توانایی جوشکاری عالی است.

فولاد 1.0038 / S235JR

این فولاد ساختاری است که از فولاد نورد گرم خالص ساخته شده است. با انعطاف پذیری، استحکام کششی و جوش پذیری برتر، استحکام تسلیم آن از 185 تا 235 مگاپاسکال است. همان Fe360B است. مواد S235JR را می توان برای هر فولادی با ویژگی های شیمیایی و مکانیکی مشابه اعمال کرد.

ویژگی های کلیدی: انعطاف پذیری خوب • سخت • جوش پذیری خوب

کاربردها: این ماده را می توان در بسیاری از محصولات از جمله I beam، کانال ها، صفحات، میله های زاویه و غیره تشکیل داد.

فولاد 1.0503 / C45

فولاد C45 نامی است که به فولادهایی با محتوای کربن بین 0.42 تا 0.50 درصد وزن داده می شود. این ماده کمترین رسانایی و شکل پذیری گرمایی را در بین فولادهای کربنی ساخته شده دارد. در کاربردهای با سرعت بالا، دقت اندازه، صاف بودن و متمرکز بودن منجر به سایش کمی می شود.

ویژگی های کلیدی: استحکام کششی بالا • شکل پذیری کم • هدایت حرارتی پایین

کاربردها: در حالی که فولادهای کربن متوسط در کاربردهای مختلف استفاده می شوند، به ویژه برای قطعاتی که به مقاومت و استحکام بالایی در برابر سایش نیاز دارند، مانند چرخ دنده ها، شفت ها و یاتاقان ها مناسب هستند.

فولاد 1.0511 / C40

این فولاد یک فولاد مهندسی کربن غیر آلیاژی است که برای افزایش سختی آن فرفورژه و عملیات حرارتی شده است. برای موقعیت هایی که نیاز به قدرت زیاد دارند مناسب است. فولاد 1.0511 / C40 یک فولاد کربنی با عیار بدون آلیاژ با استحکام کششی بالا است، بنابراین برای کاربردهایی که نیاز به استحکام دارند مناسب است.

ویژگی های کلیدی: استحکام عالی • ماشین کاری بالا • غیر آلیاژی

موارد استفاده: این گرید فولادی در پروفیل های مختلفی از جمله صفحات، ورق ها، کلاف ها، نوارها، میله ها و آهنگری موجود است. این گرید فولادی معمولاً در قطعات خودرو، قطعات ماشین آلات، بدنه پمپ و شیر، چرخ دنده ها و دوک ها(اسپیندل) استفاده می شود.

به این مقاله رای دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.