اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

مزایا و آینده ماشین های cnc

مزایا و آینده ماشین های cnc

مزایا و آینده ماشین های cnc ، ماشین کاری CNC اصطلاحی است که معمولاً در تولید و صنعتی استفاده می شود. اما CNC دقیقا چیست؟ و دستگاه CNC چیست؟ اصطلاح CNC مخفف “کنترل عددی کامپیوتری” و ماشین کاری CNC است. تعریف دیگر این است که این دستگاه یک فرآیند تولید را با استفاده از کنترل های کامپیوتری برای برش قطعه  کار شناخته می شود ودر نهایت یک قطعه با طراحی سفارشی تولید می شود.  

این فرآیند برای طیف وسیعی از مواد از جمله فلزات، چوب، شیشه، فوم و کامپوزیت ها کاربرد دارد و در صنایع مختلفی مانند ماشینکاری CNC بزرگ، ماشینکاری قطعات و نمونه های اولیه برای مخابرات و قطعات هوافضای ماشینکاری CNC، که نسبت به سایر صنایع به تلرانس های سخت تری نیاز دارند. توجه داشته باشید که بین تعریف ماشینکاری CNC و ماشین CNC تفاوت وجود دارد. یکی یک فرآیند و دیگری یک ماشین است. دستگاه CNC یک ماشین قابل برنامه ریزی که قادر است به طور مستقل عملیات را انجام دهد.

برای خرید اقساط بدون بهره دستگاه برش سی ان سی با ما همراه باشید.

فرآیند ماشین کاری cnc (مزایا و آینده ماشین های cnc )

تکامل از فرآیند ماشینکاری کنترل عددی (NC) که مورد استفاده قرار گرفت. کارت های نوار پانچ، ماشینکاری CNC یک فرآیند تولیدی است که از آن استفاده می کند. کنترل های کامپیوتری برای کار و دستکاری ماشین ها و ابزارهای برش به شکل مواد ذخیره شده،  به عنوان مثال، فلز، پلاستیک، چوب، فوم، کامپوزیت و غیره – به قطعات سفارشی و طرح ها،  در حالی که فرآیند ماشینکاری CNC قابلیت ها و عملیات مختلفی را ارائه می دهد، اصول اساسی این فرآیند تا حد زیادی در تمام موارد یکسان باقی می ماند آنها را فرآیند اصلی ماشینکاری CNC شامل مراحل زیر است:

  • طراحی مدل CAD.
  • تبدیل فایل CAD به یک برنامه CNC.
  • آماده سازی دستگاه CNC؛
  • اجرای عملیات ماشینکاری.
  تاریخچه ظهور ماشین آلات سی ان سی
مزایا و آینده ماشین های cnc

طراحی مدل CAD

فرآیند ماشینکاری CNC با ایجاد یک بردار دو بعدی یا جامد سه بعدی آغاز می شود. طراحی بخش CAD یا در داخل یا توسط یک شرکت خدمات طراحی CAD/CAM. نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) به طراحان و سازندگان اجازه تولید می دهد. مدل یا رندر قطعات و محصولات خود به همراه فنی لازم مشخصاتی مانند ابعاد و هندسه برای تولید قطعه یا محصول. طراحی قطعات ماشینکاری شده CNC به دلیل قابلیت ها (یا ناتوانی ها) محدود شده است.

ماشین آلات و ابزار CNC به عنوان مثال، اکثر ماشین آلات CNC هستند. استوانه ای است بنابراین هندسه قطعات ممکن است از طریق فرآیند ماشینکاری CNC است. محدود است زیرا ابزارها بخش های گوشه منحنی ایجاد می کنند. علاوه بر این، خواص از مواد در حال ماشینکاری، طراحی ابزار، و قابلیت های کار ماشین امکانات طراحی مانند حداقل ضخامت قطعات، حداکثر را محدودتر می کند اندازه قطعه، و گنجاندن و پیچیدگی حفره ها و ویژگی های داخلی.

ماشین الات سی ان سی چوب در تنوع بالا با بهترین کیفیت و قیمت در برنا ابزار

انواع عملیات ماشینکاری CNC

ماشینکاری CNC یک فرآیند تولیدی است که برای طیف وسیعی از موارد مناسب است. صنایع از جمله خودروسازی، هوافضا، ساخت و ساز و کشاورزی و قادر است. تولید طیف وسیعی از محصولات مانند قاب خودرو، تجهیزات جراحی، هواپیما موتور، چرخ دنده، و ابزار دستی و باغبانی.

این فرآیند چندین مختلف را در بر می گیرد. عملیات ماشینکاری تحت کنترل کامپیوتر – از جمله مکانیکی، شیمیایی، الکتریکی، و فرآیندهای حرارتی – که مواد لازم را از قطعه کار خارج می کند. تولید یک قطعه یا محصول با طراحی سفارشی در حالی که شیمیایی، الکتریکی و حرارتی. فرآیندهای ماشینکاری در بخش بعدی پوشش داده شده است، این بخش برخی از آنها را بررسی می کند رایج ترین عملیات ماشینکاری CNC مکانیکی از جمله: – حفاری – آسیاب – پیچ.

  ماشینکاری CNC چیست و چگونه انجام می شود؟

مزایای CNC

نرم افزار عددی CNC به شما امکان می دهد تا فرآیند ساخت را انجام دهید. قطعات در ماشین آلات صنعتی مختلف در حالت اتوماتیک. علاوه بر این، نرم افزار به طور مداوم بر هر مرحله تولید نظارت می کند. اپراتور چنین ماشین هایی فقط می تواند قطعه کار را به موقع تغییر دهید، پارامترهای قطعه تمام شده را بررسی کنید و اگر لازم است، تنظیمات برنامه را انجام دهید. به عنوان یک قاعده، دستگاه های CNC در تولید سریال و انبوه از همان نوع استفاده می شود. از مزیت های سی در تولید محصولات این است که :

اول اینکه سرعت تولید قطعات تقریبا دو برابر افزایش می یابد. این امر توسط پردازش قطعه از یک یا دو نصب. علاوه بر این، زمان تعویض ابزار نیز می باشد کاهش می یابد – به عنوان یک قاعده، دستگاه های CNC مجهز به سر برجک خودکار هستند که می تواند ابزار برش را در حین کار تغییر دهد.

برنا ابزار اولین و بزرگترین تولید کننده انواع ماشین الات برش سی ان سی در ایران

این نگهدارنده ابزار می تواند تا 12  ابزار برای اهداف مختلف متصل نماید. در مرحله دوم، دقت پردازش قطعات. کنترل کامپیوتری از دستگاه تا حد امکان پیامدهای منفی تداخل در دستگاه را از بین می برد. پردازش عامل انسانی ماشینکاری قطعات در دستگاه های CNC انجام می شود. با دقت تا میکرون. سوم، خلوص پردازش. درایو هیدرولیک، تحت کنترل دقیق . نرم افزار ماشین، با سرعت معینی چنان نرم حرکت می کند که تحت معینی تنظیمات، قسمت تمام شده مانند جلا به نظر می رسد. چهارم، در ماشین های CNC، امکان پردازش سریع قطعات پیچیده وجود دارد.

  اپراتور دستگاه CNC به چه کسی گفته می شود؟ وظیفه آن چیست ؟

 پیکربندی. ماشین به طور روشمند، گام به گام، هر یک از نقاط را بررسی می کند. برنامه وارد شده در آن – فقط یک ابزار آسیب دیده یا برق از دست رفته ناگهانی می تواند تبدیل به یک شود. مانعی بر سر راه رسیدن به هدف. پنجم، ماشین‌های CNC استفاده از افراد کمتری را در تولید ممکن می‌سازند. را رویکرد عادی به تولید خودکار به عنوان نگهداری از دو در نظر گرفته می شود. چهار ماشین توسط یک اپراتور – همه اینها به مدت زمان پردازش قطعه بستگی دارد.

 اگر چرخه کامل پردازش محصول 10-15 دقیقه طول می کشد، اپراتور است. کاملاً قادر به نگهداری 2-3 دستگاه است. اما مهم ترین مزیت ماشین های CNC قابلیت ترکیب شدن است. آنها را به یک نوار نقاله تولید پیچیده تبدیل می کنند که به دلیل استفاده از ماشین آلات برای اهداف مختلف، به شما امکان می دهد تولید محصولات پیچیده را سازماندهی کنید، شروع تا پایان.

جهت دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید ماشین سی ان سی می توانید با کارشناسان برنا ابزار در تماس باشید.

به این مقاله رای دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.