اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

معایب برشکاری با واتر جت

مشکلات و معایب برشکاری با واتر جت

معایب برشکاری با واتر جت، استفاده از فناوری برش واترجت به دلیل مزایای بی شماری که نسبت به تکنیک های برش معمولی ارائه می دهد در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده است. امروزه دستگاه های برش واترجت به یکی از لوازم اصلی صنعت تولید تبدیل شده اند و برای برش انواع سرامیک و دیگر مواد استفاده می شوند.

با این حال، در جایی که مزایای بی نظیر آن ممکن است آن را به یک انتخاب واضح تبدیل کند، باید معایب برش واترجت را نیز درک کنید تا تصمیمی آگاهانه بگیرید. در زیر ما فهرستی از مزایا و معایب برش واترجت را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کند تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه آیا این فناوری برای پروژه بعدی شما مناسب است یا خیر.

برای خرید ماشین آلات برش سی ان سی با بهترین کیفیت و شرایط استثنایی با برنا ابزار همراه باشید.

چگونگی کارکرد ماشین آلات واتر جت

درک مکانیسم کار در پشت برش واترجت برای درک مزایا و معایب آن بسیار مهم است. به طور خلاصه، برش واترجت با فشار دادن آب تا فشار چند هزار باری کار می کند، فشاری که به اندازه کافی برای بریدن حتی قوی ترین مواد بالاست. سپس این آب تحت فشار از طریق یک روزنه با قطر کوچک با سرعت بالا عبور می کند و به سمت ماده ای که باید بریده شود هدایت می شود. آب با یک ماده ساینده مانند گارنت مخلوط می شود تا قدرت برش آن افزایش یابد. جریان پرفشار آب و مواد ساینده پس از آن در مواد فرسایش می یابد تا زمانی که به طور کامل از بین برود و شکل دلخواه به دست آید.

مزایا و معایب برش واترجت که باید بدانید

شکی نیست که برش واترجت مزایای زیادی نسبت به روش های سنتی ماشینکاری و برش دارد، اما هنوز مهم است که قبل از تصمیم گیری از معایب احتمالی آن آگاه باشید. برای کمک به درک شما، برخی از مزایا و معایب برش واترجت را در زیر فهرست کرده ایم.

  خرید اقساطی دستگاه CNC

5 مزیت برتر برش واترجت

برخی از مزایای اصلی برش واترجت در زیر ذکر شده است:

هزینه های اجرایی پایین

هزینه کار با واترجت کاتر معمولا بین 12 تا 30 دلار در ساعت است. هزینه بسته به نیازهای خاص پروژه شما متفاوت خواهد بود. هزینه های پایین کاترهای واترجت را می توان به این دلیل نسبت داد که آنها به مواد مصرفی گران قیمت مانند خنک کننده ها و تیغه هایی که نیاز به تعویض منظم دارند نیاز ندارند. علاوه بر این، هم مواد ساینده و هم آب را می توان بازیافت و استفاده مجدد کرد و هزینه ها را بیشتر کاهش داد.

خرید انواع سی ان سی چوب بصورت نقد و اقساط بدون بهره تنها در برنا ابزار امکان پذیر است.

طیف وسیعی از مواد را برش می دهد

دستگاه های برش واترجت می توانند 25 سانتی متر از هر ماده ای را برش دهند، از مواد نرم مانند فوم یا لاستیک گرفته تا مواد سخت مانند فلزات و سنگ. توانایی دستگاه واترجت کاتر در برش مواد مختلف با هزینه نسبتاً کم و بدون تأثیر یا تغییر در خواص مواد، آن را به گزینه ای جذاب برای بسیاری از مشاغل و صنایع تبدیل کرده است.

هیچ زباله خطرناکی تولید نمی شود

در مقایسه با سایر فناوری های برش، برش واترجت زباله های خطرناک کمی تولید می کند. این بدان معنی است که می توانید در هزینه های دفع صرفه جویی کنید. تنها ضایعاتی که از برش واترجت حاصل می شود مقدار کمی دوغاب است که ترکیبی از آب و مواد ساینده است. این دوغاب غیر سمی و غیر خطرناک را می توان به راحتی و بدون ایجاد تهدیدی برای محیط زیست از بین برد.

  طراحی و ساخت ظروف چوبی با سی ان سی

فرآیند ایمن و دوستدار محیط زیست

برش واترجت یک روش برش سرد است و نیازی به استفاده از گرما ندارد. این بدان معناست که خطر آتش سوزی یا انفجار وجود ندارد و لازم نیست نگران ذوب شدن، تاب برداشتن، تغییر رنگ یا سایر مواردی که در سایر روش های برش رایج است باشید. سیستم حلقه بسته برش واترجت همچنین به این معنی است که خطر آلودگی برای محیط اطراف وجود ندارد. فقط از آب خالص و ساینده های طبیعی استفاده می کند که کاملاً ایمن هستند.

برش سریع و دقیق مواد

توانایی برش مواد با هر شکلی با تحمل برش +/- 0.001 اینچ (0.025 میلی متر) برش واترجت را برای صنایعی که حتی کوچکترین حاشیه آن حیاتی است عالی می کند. این فناوری برای برش سریع و دقیق اشکال و الگوهای پیچیده ایده آل است. همچنین یک روکش تمیز و صاف و بدون لکه قابل مشاهده بر روی مواد ایجاد می کند. به علاوه، دارای کیفیت لبه ای است که نسبت به روش های سنتی برتری دارد.

3 مورد از معایب  واتر جت ( سی ان سی واترجت )

برخی از معایب احتمالی واتر جت را مورد بررسی قرا می دهیم:

هزینه اولیه تجهیزات بالاست

اگرچه هزینه های جاری دستگاه های برش واترجت نسبتاً کم است، هزینه اولیه تجهیزات هنوز هم می تواند بسیار بالا باشد – از 60000 دلار تا میلیون ها دلار برای سیستم های کاملاً سفارشی شده. هزینه اولیه مواد ساینده اضافی نیز می‌تواند بالا باشد، بنابراین در نظر گرفتن همه این عوامل هنگام مقایسه هزینه برش واترجت با روش‌های دیگر مهم است.

  تفاوت کپی تراش چوب با سی ان سی چوب
مواد ضخیم تر را با دقت کمتری برش دهید

در حالی که برش واترجت می تواند 25 سانتی متر از هر ماده ای را با دقت برش دهد، شایان ذکر است که هر چه مواد ضخیم تر باشد، دقت برش کمتر خواهد بود. از آنجایی که جریان برش واترجت هنگام عبور از مواد ضخیم تر از نازل دور می شود، دیگر نمی تواند دقیقاً روی هدف خود متمرکز شود. گاهی اوقات هنگام کار با قطعات ضخیم تر (بالاتر از 3 میلی متر) جریان برش واترجت پخش می شود که می تواند منجر به ریزش جزئی شود.

خطر شکست اوریفیس

برخی از روزنه ها در هنگام قرار گرفتن در معرض فشار زیاد تمایل به شکست دارند. هنگامی که این اتفاق می افتد، می تواند منجر به مشکلات جدی، مانند از دست دادن زمان تولید و ضایعات مواد شود. این امر به ویژه در مورد دهانه های واترجت با کیفیت پایین رایج است.

مسائل مربوط به اندازه کرف و سوراخ

هنگام استفاده از کاتر واترجت، گوشه های داخلی برش ممکن است کاملا تیز نباشند. این برش ها اغلب دارای شعاع منطبق با عرض جت استریم هستند. علاوه بر این، واترجت از یک جت آب با سرعت بالا و مواد ساینده برای ایجاد سوراخ اولیه در مواد استفاده می کند و برشی ایجاد می کند که پهن تر از عرض برش معمولی است.

برنا ابزار اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات CNC ، سی ان سی پلاسما در ایران است.

به این مقاله رای دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.