اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

آموزش کار با دستگاه CNC

آموزش کار با ماشین آلات CNC بصورت تخصصی

آموزش کار با دستگاه CNC، ماشین  آلات CNC شامل برنامه ریزی دقیق با کنترل عددی هستند. برنامه نویسی CNC (یا برنامه نویسی با کد G) به زبان اصلی مورد استفاده ماشین های CNC برای انجام عملیات جابجایی مواد با استفاده از ابزار ماشین اشاره دارد. برنامه نویسی CNC مهارتی است که باید داشته باشید. مهم نیست که بعداً به عنوان یک متخصص CNC در چه صنعتی پیشرفت خواهید کرد. به بیان ساده، اگر قصد دارید CNC را برای یک حرفه یا به عنوان یک سرگرمی یاد بگیرید، برنامه هایی که برای ماشینکاری یاد می گیرید، بهره وری شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند به نتایج دلخواه خود برسید.

علاوه بر این، استفاده و داشتن دانش در مورد برنامه های ماشین CNC و ماشین ابزار در بسیاری از زمینه ها از جمله هوافضا، مهندسی زیستی، فن آوری های جدید و غیره استفاده می شود. یک برنامه نویس CNC باید نه تنها دانش تئوری بلکه دانش عملی نیز داشته باشد.

خرید ماشین آلات برش CNC بصورت نقد و اقساط از برنا ابزار

آموزش کار با دستگاه CNC

استفاده از برنامه ماشین CNC برای همه کار مناسبی نیست. ماشین کاری، استفاده از ابزارهای ماشینی، یا CNC (کنترل عددی کامپیوتری) یا برنامه های CAM بیش از حد مسئولیت دارند. اپراتور CNC یک شغل اداری نیست. انجام وظایف محول شده در دستگاه CNC به این معنی نیست که شما به راحتی و پشت میز کار خواهید کرد.

شما باید ساختار دستگاه CNC را یاد بگیرید، با آن آشنا شوید و نحوه استفاده صحیح از آن را بیاموزید. تمرین مهمترین چیز برای کسی است که می خواهد نحوه کار ماشین های CNC و نحوه کار با ماشین ابزار را بیاموزد. ویژگی هایی که به نفع شماست، خلاقیت و تمایل به خلق چیزهایی از صفر است. آیا می توانید از ابزار دستی برای کارهای روزمره به خوبی استفاده کنید؟ این یک منادی خوب است.

 یک اپراتور ماشین CNC و ماشین ابزار باید به دنبال جایگزین ها و راه حل ها باشد، زمانی که یک جزء عملکرد خود را انجام نمی دهد. CNC در مورد خلاقیت و اشتیاق موجود در ایجاد چیزهای جدید است. تکنولوژی CNC دائما در حال پیشرفت است. به این ترتیب، شما باید به کسب دانش و تجربه بیشتر و بیشتر توجه کنید. دوره ای در مورد کارکرد ماشین، اپراتور ماشین ابزار با تجربه، تجربه کاری و اشتیاق – این مهمتر از هر کالج است. این کاری است که نباید برای تمام شدن آن لحظه شماری کرد. باید به ماشین های کنترل عددی علاقه مند باشید وگرنه بعد از مدتی این کار خسته کننده می شود.

  NC و CNC چیست ؟ و چه تفاوتی با هم دارند؟

همچنین به یاد داشته باشید که کار تیمی مهم است. دیگر به تنهایی پیش نخواهید رفت. دوره ای در مورد نحوه کار با ماشین ابزار و دانستن اینکه آیا برنامه نویسی عددی روی تجهیزات وجود دارد یا خیر، مهارت های سختی است. یک اپراتور تجهیزات خوب می تواند با یک تیم کنار بیاید و دارای طیف وسیعی از مهارت های نرم باشد. چگونه یک ماشینکار cnc شویم؟ شما باید بدانید که چگونه یک مشکل را حل کنید، افرادی که با شما کار می کنند را درک کنید و راه حل های مختلفی را برای موقعیت های دشوار با هم به کار ببرید.

چرا آموزش کار با دستگاه CNC ضروری است ؟

آموزش کار با دستگاه CNC صحیح هرگز به کسی آسیب نرسانده است. داشتن دانش نظری در مورد برشکاری، دانستن نحوه کنترل یک دستگاه CNC و اطلاعات تحلیلی که برای یک برنامه نویس مفید است، چند عنصر هستند که فرصت های شما را در کار گسترش می دهند.

بیشتر کالج‌ها به دانشجویان خود پیشنهاد می‌کنند تا در مورد اجزای ماشین‌ها بیاموزند، در مورد فرآیندهای تولید بیاموزند، نقشه‌های فنی ایجاد کنند، یا دوره کارآموزی برش مواد را بگذرانند. کارآموزی در علم بسیار نادر است. رفتن به دانشگاهی که به شما امکان می دهد نحوه کار با ماشین ابزار را یاد بگیرید؟ عالیه. مدارک مربوطه اساس یک مصاحبه شغلی برای یک شرکت معین است.

با این حال، هنگام ایجاد یک مقاله تحقیقاتی، روی موضوع CNC که مورد علاقه شماست تمرکز کنید. اگر مدرس شما این فرصت را به شما بدهد، عالی است. خواهید دید که آیا گسترش دانش خود در این زمینه به هر نحوی به شما علاقه مند است یا خیر. به کار آکادمیک به عنوان راهی برای یادگیری برای توسعه دانش و مهارت در یک حوزه خاص مورد علاقه فکر کنید. آیا جوشکاری را دوست دارید؟ مطالبی را که جوش داده اید به استاد خود نشان دهید و موضوع را با آنها در میان بگذارید.

سی ان سی چوب در مدل های مختلف با کارایی کاربردی همراه با خرید اقساط از برنا ابزار

آموزش کار با دستگاه CNC

چگونه آموزش کار با دستگاه CNC را دریافت می کنید؟

اگر تصمیم گرفته اید که آموزش کار با دستگاه CNC کاری است که می خواهید انجام دهید و اپراتور CNC باشید، قدم بعدی این است که فکر کنید از کجا می توانید دانش مربوطه را در این زمینه بدست آورید. در ادامه مراحل یادگیری و آموزش کار با دستگاه سی ان سی می پردازیم:

  چرا از برش پلاسما برای دستگاه CNC فلزات استفاده می شود؟

مطالعه

همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید برای تحصیل در رشته مهندسی در پلی تکنیک یا کالج ثبت نام کنید. لازم به یادآوری است که تحصیلات یک مهندس 3 تا 5 سال است. بهتر است این نوع مطالعه را درست بعد از کنکور شروع کنید. مطالعه برای افرادی که ریاضیات و فیزیک می دانند ترجیح داده می شود.

آموزش حرفه ای

این یک گزینه عالی برای کمک به شما در توسعه دانش CNC است. به جای برنامه درسی قالبی عمدتاً نظری، آموزش حرفه ای عمدتاً از راه حل های عملی استفاده می کند که هر اپراتور ماشین ابزار باید بداند. چنین دوره ای شما را برای شروع کار به خوبی آماده می کند.

این نوع آموزش بهترین است زیرا علاقه مندان این رشته را گرد هم می آورد و به آنها اجازه می دهد تا دانش عملی و فوری در مورد کار با ماشین ابزار یا به طور کلی پردازش مواد به دست آورند. آموزش خوب تمرین بر روی ماشین ابزار CNC را ارائه می دهد (با حضور مربی). رهبر آموزش در این زمینه مرکز آموزش فنی HAAS است. در اینجا می توانید پیشنهادی در این زمینه پیدا کنید.

آموزش آنلاین (آموزش کار با دستگاه CNC)

در سال های اخیر آموزش آنلاین به عنوان یکی از سه بخش برتر برای کسب دانش توسعه یافته است. می‌توانید دوره‌های اپراتور ماشین ابزار و برنامه‌های مختلف را در پلت‌فرم‌های آموزش الکترونیکی اختصاصی مانند Udemy، Coursera و غیره بیابید. با این حال، به خاطر داشته باشید که اینها برای نشان دادن تئوری ماشین ابزار طراحی شده‌اند، و اهمیت مختصات، جهت را توضیح می‌دهند. و گزینه های نظری مختلف برای حل مسائل. هیچ دوره آنلاینی تمرین را به شما نشان نمی دهد و باید بدانید که در این زمینه این تجربه عملی بسیار مهم است.

  تفاوت ریل واگن بامحور دنده شانه در دستگاه های CNC

آموزش و کارگاه های داخلی

این یک مفهوم جالب است که به فعالیت شما در یک شرکت خاص مربوط می شود. اگر شرکت ظرفیت داشته باشد، آموزش های حرفه ای CNC را سازماندهی می کند که به کارکنان خود اجازه می دهد حتی دانش و تجربه بیشتری کسب کنند. علاوه بر این، این نوع آموزش نه تنها برای کارکنان، بلکه برای خود شرکت نیز مفید است.

آنها معمولاً توسط کل گروه در یک زمان شرکت می کنند و دانشی که به دست می آورند به نفع نهاد مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات، آموزش شرکت با کارگاه هایی با نمایش واقعی روش ها و تکنیک ها همراه است. به این ترتیب، نه تنها آموزش کار با دستگاه CNC را می بینید، بلکه تئوری هایی که ممکن است به شما آموزش داده شود را نیز مشاهده خواهید کرد.

خرید ماشین الات سی ان سی پلاسما برای برش فلزات با سرعت و کیفیت بالا

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.