اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

ماشینکاری سی ان سی چیست ؟

ماشینکاری CNC چیست و چگونه انجام می شود؟

ماشینکاری سی ان سی چیست ؟

ماشینکاری سی ان سی چیست ؟ ماشینکاری کنترل عددی کامپیوتری (CNC) یک فرآیند تولیدی است که در آن نرم افزار کامپیوتری از پیش برنامه ریزی شده حرکت ابزار و ماشین آلات کارخانه را دیکته می کند. از این فرآیند می توان برای کنترل طیف وسیعی از ماشین آلات پیچیده، از آسیاب و ماشین تراش گرفته تا آسیاب و روترهای CNC استفاده کرد. با ماشینکاری CNC، وظایف برش سه بعدی را می توان در یک مجموعه از دستورات انجام داد.

فرآیند CNC برخلاف محدودیت‌های کنترل دستی – و در نتیجه جایگزین – می‌شود، جایی که اپراتورهای زنده برای فرمان دادن و هدایت دستورات ابزارهای ماشینکاری از طریق اهرم‌ها، دکمه‌ها و چرخ‌ها مورد نیاز هستند. برای بیننده، یک سیستم CNC ممکن است شبیه مجموعه ای منظم از اجزای کامپیوتر باشد، اما برنامه های نرم افزاری و کنسول های به کار رفته در ماشینکاری CNC آن را از سایر اشکال محاسبات متمایز می کند.

اگر علاقه مند به استفاده از ساخت CNC برای تولید محصولات مختلف هستید، در مورد نحوه عملکرد ماشینکاری CNC و برنامه نویسی CNC بیشتر بدانید. همچنین ممکن است بخواهید در مورد انواع اصلی ماشین آلات CNC و نوع کاری که می تواند انجام دهد بدانید تا ببینید آیا می تواند نیازهای شما را برآورده کند یا خیر.

خرید ماشین الات برش cnc با بهترین قیمت و شرایط در برنا ابزار

ماشینکاری سی ان سی چیست ؟

هنگامی که یک سیستم CNC فعال می‌شود، برش‌های مورد نظر در نرم‌افزار برنامه‌ریزی می‌شوند و به ابزارها و ماشین‌آلات مربوطه دیکته می‌شوند، که وظایف ابعادی را همانطور که مشخص شده انجام می‌دهند، بسیار شبیه به یک ربات.

  کاربرد دستگاه cnc

در برنامه نویسی CNC، مولد کد در سیستم عددی اغلب مکانیسم ها را بی عیب و نقص فرض می کند، با وجود احتمال خطا، که هر زمان که یک دستگاه CNC به طور همزمان در بیش از یک جهت برش داده شود، بیشتر می شود. قرار دادن یک ابزار در یک سیستم کنترل عددی توسط یک سری ورودی که به عنوان برنامه قطعه شناخته می شود، مشخص می شود.

با یک ماشین کنترل عددی، برنامه ها از طریق کارت پانچ وارد می شوند. در مقابل، برنامه‌های ماشین‌های CNC از طریق صفحه‌کلیدهای کوچک به رایانه‌ها داده می‌شوند. برنامه نویسی CNC در حافظه کامپیوتر حفظ می شود. خود کد توسط برنامه نویسان نوشته و ویرایش می شود. بنابراین، سیستم‌های CNC ظرفیت محاسباتی بسیار گسترده‌تری را ارائه می‌دهند. بهتر از همه، سیستم‌های CNC به هیچ وجه ثابت نیستند، زیرا می‌توان از طریق کدهای اصلاح‌شده، اعلان‌های جدیدتر را به برنامه‌های از قبل موجود اضافه کرد.

برنامه نویسی ماشین CNC

در تولید CNC، ماشین‌ها از طریق کنترل عددی کار می‌کنند که در آن یک برنامه نرم‌افزاری برای کنترل یک شی تعیین شده است. زبان پشت ماشینکاری CNC به طور متناوب به عنوان G-code نامیده می شود و برای کنترل رفتارهای مختلف یک ماشین مربوطه، مانند سرعت، نرخ تغذیه و هماهنگی نوشته شده است.

اساساً، ماشین‌کاری CNC این امکان را فراهم می‌آورد که سرعت و موقعیت عملکردهای ماشین‌ابزار را از قبل برنامه‌ریزی کرده و آنها را از طریق نرم‌افزار در چرخه‌های تکراری و قابل پیش‌بینی اجرا کنید، همه با دخالت کمی از اپراتورهای انسانی. در فرآیند ماشینکاری CNC، یک نقشه 2 بعدی یا سه بعدی CAD تصور می شود که سپس به کد کامپیوتری برای اجرای سیستم CNC ترجمه می شود. پس از اینکه برنامه وارد شد، اپراتور آن را آزمایشی اجرا می کند تا مطمئن شود هیچ اشتباهی در کدنویسی وجود ندارد.

  مزایا و آینده ماشین های cnc

با توجه به این قابلیت ها، این فرآیند در تمام گوشه های بخش تولید پذیرفته شده است و ساخت CNC به ویژه در زمینه تولید فلز و پلاستیک حیاتی است. در مورد انواع سیستم‌های ماشین‌کاری مورد استفاده و نحوه برنامه‌ریزی ماشین‌های CNC به طور کامل ساخت CNC را در زیر بیشتر بیاموزید:

ماشین الات سی ان سی پلاسما را با شرایط نقد و اقساط بدون بهره از برنا ابزار خریداری کنید.

سیستم های ماشین کاری حلقه باز/بسته

در طول فرآیند تولید CNC، کنترل موقعیت از طریق یک سیستم حلقه باز یا حلقه بسته تعیین می شود. با اولی، سیگنالینگ در یک جهت بین کنترلر CNC و موتور اجرا می شود. با یک سیستم حلقه بسته، کنترل کننده قادر به دریافت بازخورد است که تصحیح خطا را ممکن می کند. بنابراین، یک سیستم حلقه بسته می تواند بی نظمی در سرعت و موقعیت را اصلاح کند.

در ماشینکاری CNC، حرکت معمولاً در محورهای X و Y انجام می شود. این ابزار به نوبه خود از طریق موتورهای پله ای یا سروو که حرکات دقیق تعیین شده توسط G-code را تکرار می کند، قرار می گیرد و هدایت می شود. اگر نیرو و سرعت حداقل باشد، فرآیند را می توان از طریق کنترل حلقه باز اجرا کرد. برای هر چیز دیگری، کنترل حلقه بسته برای اطمینان از سرعت، ثبات و دقت مورد نیاز برای کاربردهای صنعتی مانند فلزکاری ضروری است.

ماشینکاری CNC کاملاً خودکار است

در پروتکل‌های CNC امروزی، تولید قطعات از طریق نرم‌افزار از پیش برنامه‌ریزی‌شده عمدتاً خودکار است. ابعاد یک قطعه معین با نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) در جای خود تنظیم می شود و سپس با نرم افزار ساخت به کمک کامپیوتر (CAM) به محصول نهایی واقعی تبدیل می شود.

  تولید ادوات موسیقی با سی ان سی

هر قطعه کار معینی می تواند به انواع ماشین ابزارها مانند مته و برش نیاز داشته باشد. برای برآوردن این نیازها، بسیاری از ماشین های امروزی چندین عملکرد مختلف را در یک سلول ترکیب می کنند.

متناوبا، یک نصب ممکن است شامل چندین ماشین و مجموعه ای از دست های رباتیک باشد که قطعات را از یک برنامه به برنامه دیگر منتقل می کند، اما همه چیز توسط همان برنامه کنترل می شود. بدون در نظر گرفتن تنظیمات، فرآیند CNC به یکپارچگی در تولید قطعات اجازه می‌دهد که تکثیر دستی آن اگر غیرممکن نباشد، دشوار است.

به این مقاله رای دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.