اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

هزینه خرید دستگاه CNC

هزینه نسبی خرید دستگاه CNC از خارج کشور چقدر می شود ؟

هزینه خرید دستگاه CNC، تخمین زده می شود که حدودا برای واردات یک دستگاه  برش CNC ساده از خارج کشور ( چین) حداقل به 10000 تا 12000 یورو نیاز است. حال اگر ما خود با تکیه بر دانش فنی داخلی و کمک از مهندسی معکوس دستگاه های خارجی آن را در داخل کشورتولید کنیم، به میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی خواهیم کرد .

در نتیجه قیمت تمام شده محصول بسیار پایین تر تمام شده و البته از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می نماییم و همچنین برای گارانتی و خدمات پس از فروش به راحتی جوابگوی مصرف کنندگان خواهیم بود و همچنین برای تعدادی هموطن اشتغال زایی ایجاد می شود که این همان مزیت تولید داخلی می باشد که هدف ما از تولید است.

خرید ماشین آلات برش سی ان سی بصورت نقد و اقساط با گارانتی 1 ساله از برنا ابزار

مروری کوتاه بر ماشین آلات سی ان سی

یک ماشین کنترل عددی کامپیوتری (CNC) از نرم افزار برای برنامه ریزی حرکات پیچیده در تجهیزات تولیدی استفاده می کند. برنامه نویسان CNC از نرم افزار طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر (CAD/CAM) برای تولید طرح های پروژه و هدایت ماشین آلات استفاده می کنند. انواع مختلفی از دستگاه های CNC وجود دارد، از جمله:

  • دستگاه های سی ان سی پلاسما
  • دستگاه های برش لیزر
  • ماشین آلات سی ان سی چوب
  • ماشین آلات سی ان سی سنگ
  • و…

ماشین آلات CNC برای برش و شکل دادن مواد خام به قطعات نهایی استفاده می شود. آنها در طیف گسترده ای از صنایع، از خودروسازی و هوافضا گرفته تا انرژی و دفاع استفاده می شوند. با تجهیزات CNC، ماشین‌کارها می‌توانند بسیاری از کارهای معمول مورد نیاز برای شکل دادن به قطعات کار ساخته شده از موادی مانند چوب، فلز و پلاستیک را خودکار کنند. ماشین‌های CNC با استفاده از زبانی به نام G-code کار می‌کنند که قرارگیری، نرخ تغذیه و سرعت برش را هدایت می‌کند.

  خرید ماشین آلات سی ان سی با شرایط ویژه
ماشین های CNC دارای چندین محور حرکتی هستند. بسیاری از ماشین های فرز و روترها دارای سه محور خطی هستند:
  • محور X: حرکت چپ و راست
  • محور Y: حرکت به جلو و عقب
  • محور Z: حرکت بالا و پایین
ساخت یک دستگاه سی ان سی چقدر زمان می برد ؟

 ساخت یک دستگاه CNC چقدر زمان می برد؟ (هزینه خرید دستگاه CNC)

ساختن یک دستگاه CNC از ابتدا کاری دشوار است. مشکل از این واقعیت ناشی می شود که دستگاه باید دقیق، محکم و قادر به انجام حتی سخت ترین کارهای برش باشد. علاوه بر این، سیستم قرقره ای که حرکت در امتداد محورهای x، y و z را تسهیل می کند، به هیچ وجه نباید بر دقت برش ها تأثیر بگذارد. همچنین باید به اندازه کافی محکم باشد تا وزن روتر را تحمل کند و حرکت در امتداد محور z را تسهیل کند.

بنابراین در نظر گرفتن همه این عوامل نیاز به برنامه ریزی و طراحی سنجیده دارد. این بدان معناست که مرحله ساخت در واقع زمانی شروع می شود که شما برای طراحی دستگاه CNC اقدام می کنید و زمانی که در نهایت اجزا را کنار هم قرار می دهید به پایان می رسد. بنابراین ساخت یک دستگاه CNC از ابتدا می تواند بین چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

مدت زمان دقیق به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک ماشین CNC درجه یک مصرف کننده برای استفاده شخصی ایجاد کنید، کمتر از یک ماه – حدود چهار هفته (این زمان شامل دوره طراحی می شود) زمان می برد. از طرف دیگر، اگر قصد ساخت یک دستگاه CNC درجه صنعتی با وزن بیش از سه تن را دارید، باید انتظار داشته باشید که بیش از شش ماه زمان صرف کنید. به طور کلی، مدت زمان بستگی به عوامل ذکر شده در زیر دارد.

ماشین آلات سی ان سی چوب را با متنوع ترین مدل های روز دنیا

عوامل تاثیر گذار در مدت زمان ساخت CNC ( هزینه ساخت دستگاه CNC )

  • اندازه و وزن قطعات و مواد: مواد سنگین و قطعاتی مانند موتور معمولاً به شما نیاز دارند که با تجهیزات بالابر کار کنید و این ممکن است زمان بیشتری را نسبت به زمانی که قطعات با نیروی انسانی قابل بلند شدن باشند طول بکشد.
  • منشأ اجزاء، یعنی در دسترس بودن یا وارداتی بودن: اگر تمام قطعات و مواد به راحتی در دسترس باشند، مدت زمان متراکم می شود. اما اگر آنها وارد شوند و با توجه به اختلالات مداومی که زنجیره تامین را تحت تاثیر قرار می دهد، بسیار بیشتر طول می کشد.
  • در دسترس بودن قطعات: اگر قطعات به آسانی در دسترس باشند، برای نگهداری از آنها نیازی نیست برای مدت طولانی منتظر بمانید.
  • کاردستی: اگر در فرزکاری، جوشکاری و مونتاژ قطعات مختلف مهارت بالایی دارید، نباید زمان زیادی را برای چیدن قطعات در کنار هم بگذرانید.
  خرید اقساطی دستگاه CNC

چه مجموعه مهارت هایی برای ساخت دستگاه CNC باید داشته باشید؟

اگر از قبل برخی از مهارت های لازم را داشته باشید، ساختن ماشین CNC خود آسان تر است. به این ترتیب، هدف خود را تکمیل پروژه ای کنید که مطابق با تجربه شما باشد. اگر قبلاً در نجاری یا فلزکاری تجربه دارید، ممکن است بخواهید پروژه چالش برانگیزتری را امتحان کنید. در همین حال، یک تازه وارد ممکن است بخواهد با چیز ساده‌تری شروع کند. در واقع، CNC Cookbook توصیه می‌کند که اگر این اولین ساخت شماست، با یک دستگاه ساده‌تر شروع کنید. به این ترتیب، به جای اینکه بیشتر از چیزی که بتوانید بجوید و تسلیم شوید، به احتمال زیاد آن را انجام خواهید داد.

برای برش فلزات و کارهای خدماتی می توانید از محصولات سی ان سی پلاسما ما استفاده کنید

تولید ماشین آلات سی ان سی

استفاده از کیت CNC یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شروع به کار است، اما برای همه مناسب نیست. اگر ترجیح می دهید این آزادی را داشته باشید که دستگاه CNC خود را به روش خود بسازید، پس ساختن از ابتدا می تواند گزینه عالی باشد.

هزینه خرید دستگاه CNC
آنچه شما نیاز خواهید داشت

همانطور که ممکن است قبلاً حدس زده باشید، هنگام ساخت یک دستگاه CNC، مجموعه وسیعی از امکانات وجود دارد. با این حال، دستگاه CNC شما احتمالاً شامل اکثر، اگر نه همه، قطعات زیر است:

قطعات الکتریکی شامل:
  • پردازنده/برد کنترل (برخی ماشین ها ممکن است از رایانه شخصی استفاده کنند)
  • سپر پله ای
  • درایورهای پله ای
  • موتورها
  • منبع تغذیه
قطعات مکانیکی شامل:
  • ابزارهایی مانند ابزارهای برش
  • یک قاب
  • بلبرینگ
  • راهنمایی و پشتیبانی می کند
  • اسپیسر، واشر، مهره، پیچ و پیچ و مهره
  تاریخچه ظهور ماشین آلات سی ان سی

البته، فهمیدن اینکه کدام نوع ماشین CNC بسازید به روشن شدن اینکه به کدام قطعات نیاز دارید کمک می کند. اگر برای تصمیم گیری مشکل دارید، مقایسه ماشین های CNC ما را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام یک برای شما مناسب است.

برنا ابزار بزرگترین و اولین شرکت تولید کننده انواع ماشین آلات سی ان سی در ایران

به این مقاله رای دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.