اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

cnc رومیزی

cnc رومیزی

امروز در این مقاله تصمیم داریم تا در رابطه با CNC رومیزی و ویژگی ها و اجزای آن، برای شما مطالب کاربردی را ارائه دهیم.لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

برای خرید با قیمت عالی انواع دستگاه سی ان سی، CNC سنگ، سی ان سی چوب، CNC شیشه، CNC راسته بر با برنا ابزار تماس بگیرید.

CNC رومیزی چیست؟

دستگاهی است که در صنایع مختلف دارای کاربرد های زیادی بوده و بر اساس درخواست مشتریان و کیس مورد استفاده در اندازه های متنوع و گوناگون تولید و عرضه می گردد.

CNC مخفف عبارتcomputer numerical control بوده و به معنای این «کنترل عددی کامپیوتر»است.

این دستگاه در صنعت برای انواع برش کاری و تولید استفاده می شود و دقت و حساسیت فوق العاده بالایی در قیاس با دستگاه های برش دستی داشته و به همین دلیل طرفداران بیشتری هم دارد.

شاید برایتان جالب باشد اما دستگاه CNC رومیزی با وجود کوچک بودنش قدرت و استقامت زیادی دارد و اگر بخواهیم در یک کلمه آن را توصیف کنیم می‌توانیم بگوییم:«جمع و جور اما با قدرت! »

در ادامه مطلب در رابطه با کاربرد مزایا و معایب CNC رومیزیو کاربردهای آن در جاهای مختلف، بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.

cnc رومیزی
cnc رومیزی

کاربرد های دستگاه CNC رومیزی

اساساً دستگاه های CNC برای اجسام مختلفی از جمله چوب، فلز و… کاربرد دارد. اما دستگاه های CNC رومیزی، به دلیل اندازه کوچک برای فلزات نرم تری مانند آلومینیوم کاربردی تر بوده چرا که برای برش کاری فلزات سخت تری مانند فولاد، باید از دستگاه های CNC بزرگتر استفاده کرد. دیگر کاربردهای دستگاه CNC رومیزی:

  از دستگاه سی ان سی برای برش چه متریالی می توان استفاده کرد؟

۱-تولید برد مدار

۲_ساخت ماکت معماری و مجسمه سازی

۳_نمای بیرونی ساختمان ها و تزئینات داخلی

۴_طراحی جواهرات و طلا سازی

علاوه بر کاربردهای فوق در نجاری نیز برای باربرداری چوب، از دستگاه CNC رومیزی استفاده می شود (باربرداری یعنی تراشیدن لایه بیرونی سطح چوب و یکنواخت کردن آن).

همچنین از این دستگاه در صنایع، جهت ایجاد شیار و حاشیه، حکاکی و ابزار زنی استفاده می شود.

استفاده از این دستگاه میزان خطا را به شدت کاهش می دهد و نتیجه دقیق‌تری را ارائه می کند. البته باید اپراتور دستگاه CNC رومیزی، مهارت لازم را داشته باشد.

فروش شرایطی دستگاه های برش لیزر، CNC لیزر فایبر، فایبر لیزر، CNC واترجت، هواگاز پلاسما با ما تماس بگیرید

اجزای CNC رومیزی

۱-موتور: در دستگاه CNC رومیزی، دو نوع موتور داریم که در همین مقاله به بررسی وظایف آنها می پردازیم.

۲-بلبرینگ: همانطور که میدانید، بلبرینگ ها کاربرد فراوانی در مکانیک دارند. در CNC رومیزی وظیفه بلبرینگ ها این است که دربرابر بارهای وارد شده به محور شعاعی استقامت داشته باشند. همچنین این قابلیت را دارند که مجموع بارهای شعاعی و محوری را تحمل کرده و یک محور را به صورت دوار نگه دارند.

۳-اسپیندل

۴-محور: دستگاه CNC دارای محورهای سه گانه و پنج گانه است و در این چند محور می تواند به صورت آزادانه حرکت کند. محورهای سه گانه شامل x, y و  zبوده و محورهای پنجگانه به دور هر یک از محورهایx  وy یک محور چرخشی اضافه می شود.

لازم به ذکر است در صورت اضافه شدن یک محور چرخشی به دور محور z،CNC شش گانه به وجود می آید که چون در صنعت استفاده چندانی ندارد بسیار کمیاب است.

  هدف ماشین آلات سی ان سی در سال 2024

اسپیندل چیست؟

هر محوری که به دور خود میچرخد یک اسپیندل است و وظیفه آن انتقال حرکت از الکتروموتور به دستگاه برش است. همچنین موظف به نگه داشتن قطعات برشی نیز هست.

اسپیندل اصلی دستگاه CNC جهت چرخاندن فرز CNC استفاده می شود. اسپیندل ها بر اساس سرعت نهایی گشتاور و منبع تغذیه شان به گروه های متفاوتی تقسیم می شوند.

هر چقدر سرعت یک اسپیندل بیشتر باشد کار خود را راحت تر و بهتر انجام می دهد؛ اما گرمای زیادی روی فرز ایجاد کرده که این خود سبب کوتاه شدن عمر آن می گردد.

اینورترها، اسپیندل را کنترل کرده و با کاهش و افزایش فرکانس ورودی سرعت گردش آن ها را تغییر میدهند.

آشنایی با انواع موتورهای دستگاه CNC

الف)موتور استپر(steper): وظیفه این نوع موتور این است که جریان الکتریکی ورودی را توسط سیم پیک به حرکت مکانیکی تبدیل کرده که نتیجه آن به حرکت درآمدن دستگاه CNC است. این موتور حرکتی بسیار دقیق و از پیش تعریف شده دارد و اساس حرکتش با فرستادن بیت های یک و صفر به سیم پیچ الکتریکی انجام میشود.

ب: موتورهای سروو(servo): این نوع از موتورها، دارای متغیر کنترل شونده هستند و از سیستم کنترلی فیدبک برخوردار می باشند. استفاده از سروو به این علت است که دستگاه CNC رومیزی با توجه به شرایطی که دارد و نیز بر اساس رابطه مفروض بین کمیتی کنترل شده فعالیت خود را انجام میدهد در موتورهای سروو یک پک الکتریکی موتور ارسال شده تا پاسخگوی شرایط آن باشد.

پس با توجه به گزینه ای که مد نظرتان است، می توانید از دستگاه CNC، رومیزی بهترین و بالاترین بهره را ببرید.

جهت اطلاع از قیمت دستگاه سی ان سی و خرید انواع دستگاه cnc با ما در تماس باشید.

سی ان س رومیزی
cnc رومیزی

مزایای دستگاه CNC رومیزی

این دستگاه بسیار مقرون به صرفه است و اندازه آن با قیمتش رابطه مستقیم دارد؛ یعنی هر چقدر که دستگاه بزرگ تر باشد، قیمت آن بیشتر است. هزینه نگهداری دستگاه CNC رومیزی، کم است؛ به گونه ای که برای نگه داشتن آن فقط کافیست آن را روغن کاری کنید. در نتیجه دستگاه دوام بیشتری پیدا می کند.

  نرم افزار سیمرغ ماشین آلات سی ان سی

یک مزیت فوق العاده ای که دستگاه CNC رومیزی دارد این است که به دلیل کوچک بودن، دقت بسیار زیادی دارد؛ در نتیجه برای انجام کارهایی که نیاز به ظرافت بیشتری دارند، بسیار مفید است. همچنین یادگیری آن ساده بوده و دارای پیچیدگی نیست و اگر فقط یک بار با دستگاه کار کنید برای دفعات بعدی هیچ مشکلی در رابطه با نحوه استفاده از آن نخواهید داشت. البته در عین حال که دستگاه زیاد پیچیده نیست اما تک تک اجزای آن به صورت منظم و هماهنگ با هم کار میکنند.

معایب دستگاه CNC رومیزی

دستگاه CNC رومیزی نیز مانند تمام دستگاه های صنعتی معایب و محدودیت هایی دارد. از جمله آن می توان به محدودیت در برابر قطعات بزرگ و مواد مختلف اشاره کرد. زیرا دامنه حرکتی آن کوچک است. همچنین برای جلوگیری از لرزش و جابجایی دستگاه، باید حتماً روی یک میز محکم و ثابت قرار گیرد. و اپراتور در کنار دستگاه جهت تحت نظر قرار دادن روند برش کاری، حضور دائم داشته باشد.

امیدواریم این مطلب برای شما دوستان عزیز، مفید و جالب توجه بوده باشد. از اینکه تا انتهای مقاله ما را همراهی کردید نهایت تشکر را داریم.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.