اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برش CNC در ایران

مزایا و معایب برش پلاسما

مزایا و معایب برش پلاسما

مزایا و معایب برش پلاسما، همانطور که احتمالا می دانید، سه حالت ماده جامد، مایع و گاز است. با این حال، پلاسما اغلب حالت چهارم ماده نامیده می شود که معمولاً در سراسر کهکشان رخ می دهد. پلاسما زمانی تشکیل می شود که انرژی اضافی به گاز اضافه می شود و به مولکول های آن اجازه می دهد سریعتر حرکت کنند و با نیروی بیشتری برخورد کنند. این برخوردها مولکول‌ها را قادر می‌سازد تا به اتم‌های اصلی خود جدا شوند، از الکترون‌های پوسته بیرونی خود جدا شوند و یون‌ها را تشکیل دهند. در این مرحله گاز یونیزه شده به پلاسما تبدیل می شود. در ادامه به مزایا و معایب برش پلاسما می پردازیم با ما همراه باشید.

مجموعه برنا ابزار تولید کننده و مجری فروش مستقیم انواع دستگاه برش CNC می باشد. برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

برش پلاسما چیست ؟ چه مزایایی دارد؟
برش CNC پلاسما

کاتر پلاسما چه کار می کند؟ (مزایا و معایب برش پلاسما)

اگرچه ذکر برش فولاد پلاسما باعث می شود که اکثر مردم یک 4 فوت x 8 فوت را تصور کنند. پروفیل های برش دستگاه پلاسما CNC از فایل های دیجیتال، برش پلاسما می تواند یک عملیات دستی با استفاده از یک مشعل پلاسما دستی باشد. صرف نظر از فناوری (یا عدم وجود آن)، فرآیند برش مشعل پلاسما اساساً یکسان است.

برش پلاسما شامل استفاده از حرارت (معمولاً بیش از 20000 درجه سانتیگراد) برای ذوب فلز به جای برش مکانیکی آن است. دستگاه برش قوس پلاسما، قوس الکتریکی را از طریق گاز برش پلاسما قبل از عبور آن از یک دهانه منقبض به نام نازل می فرستد. همانطور که گاز از طریق دهانه محدود شده نازل فشرده می شود، سرعت را افزایش می دهد و دما را بالا می برد و پلاسما تشکیل می دهد. گاز تحت فشار زیادی به بیرون پرتاب می شود که مواد قطعه کار را ذوب کرده و آن را از برش مجبور می کند.

در دنیای پیچیده برش پلاسما، نمی توان نقش هوای فشرده را دست کم گرفت. کاتر پلاسما با هدایت هوای فشرده از طریق کمپرسور هوا، گرمای لازم را برای برش دادن فلزات با دقت قابل توجهی تولید می کند. این تکیه بر هوای فشرده، همراه با قابلیت‌های کمپرسورهای هوای مدرن است که مزایای بی‌شمار برش پلاسما را ممکن می‌سازد. با این حال، مانند هر ابزار دیگری، درک نقاط قوت و محدودیت های آن برای نتایج بهینه ضروری است با این حال، هر دستگاه کاتر یکسان کار نمی کند.

  کاربرد دستگاه CNC در نمونه سازی

سه نوع فرآیند برش پلاسما (مزایا و معایب برش پلاسما)

تماس با فرکانس بالا: این روش مقرون به صرفه است اما با تجهیزات پلاسما CNC قابل استفاده نیست. برش تماس با فرکانس بالا شامل یک جرقه با فرکانس بالا و ولتاژ بالا است که خطر تداخل با کنترل CNC و ایجاد مشکلات را دارد. جرقه زمانی ایجاد می شود که مشعل پلاسما با فلز تماس پیدا می کند، مدار را می بندد، جرقه را شروع می کند و پلاسما را ایجاد می کند.

Pilot Arc: این فرآیند با استفاده از مدار جریان کم و ولتاژ بالا جرقه را در داخل مشعل ایجاد می کند. جرقه قوس پایلوت را ایجاد می کند و تماس با قطعه کار باعث ایجاد قوس برش می شود.

سر مشعل پلاسمای فنری: با فشار دادن مشعل روی قطعه کار، یک اتصال کوتاه ایجاد می شود که جریان را شروع به جریان می کند. اپراتور فشار را برای ایجاد قوس خلبان آزاد می کند.

معایب برش پلاسما چیست؟

اگرچه مزایا و معایب برش پلاسما نسبت به سایر روش‌های برش بسیار است، اما معایبی نیز وجود دارند، از جمله:

  • فقط برای مواد رسانا قابل استفاده است
  • برای فلزات با ضخامت بیشتر از 150 میلی متر (حدود 6 اینچ) ایده آل نیست
  • فلاش های روشن در حین برش می تواند تأثیر مخربی بر چشم داشته باشد
  • این عمل می تواند پر سر و صدا باشد، بنابراین محافظت شنوایی مورد نیاز است
  • به طور معمول بخار تولید می کند، بنابراین فقط باید در یک منطقه با تهویه مناسب استفاده شود
  • هنگام استفاده از مواد مصرفی کم عمر مانند نازل ها و الکترودها ممکن است گران باشد
  قدرت دستگاه CNC برمبنای اسب بخار
مزایا و معایب برش پلاسما
مزایای برش پلاسما

کدام گازها در استفاده از فناوری برش پلاسما دخیل هستند؟

نوع گاز به روش برش، جنس و ضخامت بستگی دارد. متداول ترین گازهای مورد استفاده برای برش پلاسما شامل موارد زیر است:

آرگون

 یک گاز بی اثر با قوس پلاسمایی پایدار است، به این معنی که در دماهای بالا با اکثر فلزات بسیار کم واکنش نشان می دهد. با این حال، گاز آرگون به دلیل قوس پلاسمایی کم و مشکلات سرباره ناشی از کشش سطحی بالاتر، محدودیت های برش دارد. این مشکلات باعث می شود که آرگون به ندرت برای برش پلاسما استفاده شود.

نیتروژن

 پایداری قوس پلاسما و جت انرژی بالاتری نسبت به آرگون دارد. حتی هنگام برش فلزاتی مانند آلیاژ پایه نیکل و فولاد ضد زنگ با ویسکوزیته بالا، حداقل سرباره را تشکیل می دهد. این به عنوان یک گاز مستقل یا در ترکیب با گازهای دیگر عمل می کند و برش فولاد کربنی را با سرعت بالا تسهیل می کند.

هوا دارای 78 درصد نیتروژن و 21 درصد اکسیژن حجمی است و برای برش پلاسما مناسب است. ترکیب اکسیژن هوا آن را به یکی از سریع ترین گازها برای برش فولاد کم کربن و ارزان ترین گاز تبدیل می کند. از طرفی، الکترودها و نازل‌های مورد استفاده با هوا معمولاً عمر مفید کوتاهی دارند و هوا به عنوان گاز مستقل باعث آویزان شدن سرباره و اکسیداسیون برش می‌شود.

اکسیژن

 مانند هوا، سرعت برش را در فولاد کم کربن افزایش می دهد، اگرچه استفاده از آن با الکترودهای با دمای بالا و مقاوم در برابر اکسیداسیون نتایج بهتری را به همراه دارد.

هیدروژن

 عمدتاً به عنوان یک گاز کمکی برای مخلوط شدن با سایر گازهای برش پلاسما استفاده می شود. پرمصرف ترین ترکیب هیدروژن و آرگون است که یک گاز برش پلاسما قوی تولید می کند.

خرید سی ان سی چوب با بهترین شرایط و قیمت از برنا ابزار

مزایا و معایب برش پلاسما

(مزایا و معایب برش پلاسما) فرآیند برش پلاسما شامل استفاده از مرحله چهارم ماده (پلاسما) برای برش فلزات رسانا است. این فرآیند چندین مزیت از جمله تطبیق پذیری، دقت، کیفیت سطح، هزینه کمتر تجهیزات و بهره وری بالاتر را ارائه می دهد. برای به حداکثر رساندن پتانسیل برش پلاسما و جایگزین های آن، نرم افزار مناسب بسیار مهم است. اطمینان از مجهز بودن به بهترین ابزار به اندازه انتخاب روش برش مناسب برای تلاش های تولیدی شما ضروری است.

  طراحی و ساخت دستگاه CNC هوشمند

در حوزه تولید فولاد، برش های پلاسما روشی را متحول کرده است که ما به فلزکاری برخورد می کنیم. این برش های پلاسما که برای دقت و کارایی طراحی شده اند، مزایای منحصر به فردی را نسبت به روش های برش سنتی ارائه می دهند. فناوری موجود در دستگاه های برش پلاسما، برش های تمیزتر را تضمین می کند، در حالی که تطبیق پذیری دستگاه برش پلاسما امکان استفاده بر روی طیف وسیعی از فلزات را فراهم می کند. علیرغم مزایای آن، هر شغلی برای برش پلاسما مناسب نیست – برش لیزری، جت آب یا برش با سوخت اکسی – ممکن است بهتر عمل کند.
درک زمان استفاده از برش پلاسما، و تفاوت های ظریف هر مدل برش پلاسما، می تواند کلید دستیابی به نتایج دلخواه باشد. مانند هر ابزار دیگری، تسلط بر استفاده از برش های پلاسما نیازمند بینش در نقاط قوت و محدودیت های آن است. چه مبتدی باشید و چه متخصص، نمی توان از تکامل و پتانسیل دستگاه های برش پلاسما در صنعت امروز چشم پوشی کرد.

ماشین آلات سی ان سی پلاسما با گارانتی 1 ساله بصورت نقد و اقساط ر برنا ابزار

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.